Projekt Aerodroma Bihać ulazi u novu fazu

0

Izgradnja aerodroma u Bihaću, jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Unsko-sanskom kantonu, ušla je u novu fazu.

Javno preduzeće Aerodrom Bihać raspisalo je tender za izradu master plana, odnosno plana detaljne regulacije aerodromskog kompleksa.

Vrijednost ugovora iznosi 341.880 KM bez PDV-a, što je ukupno oko 400.000 KM s uračunatim porezom. Rok za prijem ponuda ističe 17. oktobra 2025. godine, kada je planirano i njihovo otvaranje, piše BiznisInfo.ba.

Ovaj dokument ključan je za definisanje cjelokupnog razvoja aerodroma i usklađivanje svih faza gradnje s domaćim i međunarodnim standardima.

Dosadašnji koraci i finansiranje

Do sada je u projekat uloženo 47 miliona KM javnih sredstava, od čega je 35 miliona KM osigurano do kraja prošle godine, a dodatnih 12 miliona KM za ovu godinu.

Glavni i zasad jedini investitor je Vlada Federacije BiH, što čini nešto više od četvrtine ukupne vrijednosti projekta, koja je procijenjena na gotovo 170 miliona KM.

Novac je dosad utrošen na eksproprijaciju zemljišta, izgradnju testne dionice piste, ogradu i pomoćni pristupni put, te izradu ključnih dokumenata poput studije izvodljivosti, elaborata o eksproprijaciji i projektne dokumentacije.

Prema procjenama, gradnja samog aerodroma mogla bi početi 2026. godine, a trajala bi minimalno tri godine, uz uslov da se u međuvremenu obezbijedi stabilan model finansiranja.

Specifikacije aerodroma

Direktor JP Aerodrom Bihać, Anel Hadžić, ranije je naglasio da projekat napreduje u skladu s najvišim stručnim i aeronautičkim standardima, te da nije riječ o „šarenoj laži“, kako su to neki tvrdili.

– Ne radimo ništa napamet. Svi naši koraci zasnivaju se na stručno izrađenim elaboratima i aeronautičkoj studiji renomirane italijanske kuće, koju su verifikovale BHANSA i BHDCA – kazao je tada Hadžić.

Prema idejnom projektu, planirana je pista dužine 1.800 metara u prvoj fazi, kategorije 4C, što omogućava prihvat mlaznih aviona. U drugoj fazi predviđeno je produženje piste na 2.100 metara.

Hadžić je pojasnio da je bilo otpora od određenih agencija koje su smatrale da Bihaću treba aerodrom isključivo za turbopropelerske avione, ali je, uz podršku političkih struktura i prilagodbu projektne dokumentacije, odlučeno da se ide ka rješenju koje će omogućiti povezivanje Bihaća s evropskim destinacijama poput Istanbula, Kopenhagena i Madrida.

Ključni izazovi

Najveći izazov u ovom trenutku ostaje prikupljanje preostalog dijela finansijskih sredstava. Iako je Vlada FBiH značajno investirala, projekat zahtijeva ulaganja iz drugih izvora, uključujući potencijalne međunarodne partnere i evropske fondove.

Urbanistička saglasnost već pravosnažna, što znači da, uz kompletiranje master plana i obezbjeđenje sredstava, gradnja može krenuti čim se steknu uslovi.

Aerodrom Bihać je projekt strateškog značaja za Unsko-sanski kanton i cijelu Bosnu i Hercegovinu. Njegova realizacija omogućila bi razvoj turizma, povećanje privredne aktivnosti i bolju povezanost ovog dijela zemlje s Evropom.

Raspisivanje tendera za master plan jasan je znak da se projekat nastavlja i da Bihać postaje korak bliže svom aerodromu, koji bi u budućnosti mogao značajno promijeniti privrednu sliku regije.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba