„Matratzen Concord“, koji se nalazi u vlasništvu kineskog biznismena, kupio je maloprodaju Studia Moderna, koja je bila u vlasništvu čuvenog osnivača „Dormea“ Sandi Češka.
Informaciju je potvrdio i slovenački biznismen, koji je dodao da je kupac njemačka kompanija koja trguje sa madracima. Dio koji je njemačka kompanija sada otkupila od Studija Moderna predstavlja oko četvrtinu dosadašnjih prihoda, piše Dnevnik.si.
„Još uvijek restrukturiramo ostale dijelove Studija Moderna, još ne mogu reći više“, rekao je Češko.
Ovaj slovenački biznismen je sredinom maja prodao robne marke Dormeo, Delimano, Rovus i Top Shop švajcarskoj kompaniji Dormeo, preduzetnika Darka Horvata.
Češko je, tokom protekle sedmice, potvrdio slovenačkim medijima da se nalazi u poslovnim poteškoćama.
„Osnivač Dormea i ostalih brendova grupe Studio Moderna danas nije želio pred kamere. Ali, u kratkom telefonskom razgovoru za našu televiziju priznao je da ima problema u firmi – da kasne plate zaposlenima i druge obaveze. Ali, priča za njega nije gotova i do kraja će se truditi da održi firmu“, navodi portal 24.ur, podsjećajući da je Češko prije samo godinu dana svrstavan među deset najbogatijih Slovenaca, s imanjem od 200 miliona eura.
Od 2019. godine sve kreće nizbrdo
Inače, Češkova imperija je počela da se raspada kao kula od karata 2019. godine, nakon izbijanja pandemije koronavirusa. Zatim je 2022. godine stigao i završni udarac, koji je kompaniji slovenačkog biznismena zadala ruska agresija na Ukrajinu.
Češko je, inače, jedan od najbogatijih Slovenaca i „kralj“ televizijske prodaje koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk uspio da prodre u gotovo svako domaćinstvo u ovom dijelu Evrope, prenosi Bizlife.rs.
„Studio Moderna je u samo dvadesetak godina, krenuvši od nule, izrastao u firmu sa 8.000 zaposlenih, pola milijarde eura prihoda s operacijama u dvadeset zemalja“, izjavio je Češko u jednom intervjuu u julu 2020, otkrivši da je upravo u tom periodu dovršio desetogodišnji izlazak iz vlasničke strukture Studija Moderne, u korist investicionih fondova pod kontrolom slovenačkog biznismena Darka Horvata.
Međutim, već iduće godine, Češko je otkupio Studio Moderna od Horvata.
Poslovna filozofija
Ideja osnivača Studija Moderna jeste maloprodaja sopstvenih brendova kroz sve moguće kanale, među kojima je, barem u počecima, bila ključna televizija. Trideset godina nakon preduzetničkog starta Sandija Češka, više niko nema dilemu da se osnivač Studija Moderna u ovom dijelu Evrope prvi dosjetio da svoje brendove ne mora da nudi samo u kratkim TV reklamama uz visoke cijene oglašavanja, nego i da se mnogo bolji efekat može ostvariti kroz specijalizovane emisije.
U ranim devedesetim godinama prošlog vijeka, Češko je bio jedan od pionira direktnog oglašavanja i prodaje, što mu je donijelo vrtoglav rast i prodor nova tržišta, prenosi Blizlife.rs.
Međutim, izglede da je rat u Ukrajini uspio da pokori višegodišnje napore i uspjehe kompanije.
„Kad je počeo rat u Ukrajini i kada su nas pogodile sankcije, izgubili smo dva tržišta. Osim toga, izgubili smo i finansijskog investitora. Morali smo da preduzmemo određene mjere, a jedna od njih bila je prisilna nagodba u Švajcarskoj. Menadžer se odlučio za prodaju brendova koje je kupio Darko Horvat“, rekao je osnivač Studija Moderna, potvrdivši nagađanja da je ta firma ostala bez brendova Top Shop, Delimano i Kosmodisk, koje je preuzeo Horvat.
Samo lani, Studio Moderna – TV prodaja ostvarila je minus od 3,5 miliona eura, a posljednji put je bila u dobiti 2018, kada je ona iznosila 131.000 eura. I broj zaposlenih Češkove hrvatske firme je u padu: trenutno ih je u Studiju Moderna – TV prodaja oko 350, a 2021. bilo ih je više od 400.