Poslovni uspjeh može i bez originalne ideje. Evo šta je ključno!

0

Mnogi ljudi će reći da je za razvoj uspješne kompanije najvažnija originalna ideja. No, neke od najuspješnijih kompanija današnjice zapravo nisu originalne ideje, već su izgrađene na idejama / proizvodima koji su postojali prije njih. Razlog njihovog uspjeha je što su bili bolji i što su se pojavili u pravo vrijeme.

Google.

Google je najveći internet pretraživač današnjice pa mnogi misle da je i prvi. No, prije njega su već postojali pretraživači, koji su stari koliko i sam internet. Naprimjer, Ask.com je imao veliki broj korisnika godinama prije nego što se Google pojavio.

Google je uspio jer je jednu postojeću ideju unaprijedio, odnosno jer je omogućio bolje i relevantnije rezultate pretrage. Nije bio prvi pretraživač, ali jeste najbolji!

Facebook.

Neki misle da je Mark Zuckerberg izmislio društvene mreže, ali to nije tačno. Mnoge duštvene mreže su postojale prije Facebooka, a prva je bila Six Degrees koja je poknuta 1996. godine.

Razlog zbog čega je ova društvena mreža propala je što je pokrenuta prije vremena, odnosno jer nije dovoljno ljudi imalo pristup internetu. Facebook je došao u pravo vrijeme, a bio je i tehnološki najnapredniji.

Pepsi.

Coca-Coka i Pepsi su dva glavna proizvođača pića u SAD. Coca-Cola je pokrenuta ranije i prodavala je milione galona prije pojave Pepsija. Ipak, Pepsi je napravio ogroman uspjeh i postao kompanija vrijedna stotinu milijardi dolara zahvaljujući, između ostalog, snažnom brendiranju. Dvije kompanije decenijama vode borbu za prevlast na tržištu.

Amazon.

Amazon nije prva kompanija za prodaju putem interneta. Zapravo, prije nje je postojalo stotine online prodavača, kao što su Boo.com, eToys.com i Eve.com, od kojih su se svi specijalizirali za neki sektor trgovine.

Amazon je, s druge strane, spojio sve ideje u jednu, i kreirao online prodavnicu u kojoj je moguće kupiti šta god želite.

FreshDirect.

Američka kompanija FreshDirect je lider u jeftinoj dostavi hrane, iako su prije nje postojale mnoge koje su se okušale na tom polju. Prva od njih je bila Webvan, koja je pokrenuta još 1998. da bi bankrotirala tri godine kasnije. Kao i Six Degrees,Webvan je firma koja je pokrenuta prerano.

Zaključak

Tačno je da se morate razlikovati od konkurencije da biste uspjeli, ali vaša ideja zapravo ne mora biti u potpunosti nova. Postoje i druge opcije:

Poboljšanje neke ideje.

Posao se može napraviti na način da se uzme neka ideja i poboljša tako što se, naprimjer, neki postojeći proizvod učini jeftinijim, lakše dostupnim, bržim, efikasnijim…

Konsolidacija ideje.

Kao Amazon, moguće je objediniti više postojećih ideja u jedan centralni plan.

Ponudite alternativu.

Mnogi vide uspjeh svoje konkurencije i oponašaju je misleći da će i oni istim putem stići do cilja. Naravno, to se neće desiti. Umjesto što oponašate konkurenciju koja je ispred vas – ponudite alternativu, budite drugačiji, dajte nešto što oni ne nude.

Vrijeme je ključno.

Nekad ideja propada jer dolazi prekasno, a nekad jer dođe prerano. Važno je procijeniti pravo vrijeme za lansiranje neke ideje.

Efektivan marketing.

Kompanije s dobrim proizvodom ali lošim brendingom / marketingom uglavnom propadaju. Nekada je moguće od postojeće ideje / proizvoda, dobrim marketingom / PR-om napraviti mnogo bolji brend nego što je to konkurencija učinila.

Dakle, da biste bili uspješni nije neophodno izmisliti potpuno novu poslovnu ideju. Ono što je ključno jeste da imate dobar poslovni model i plan i da nađete način da se razlikujete od konkurencije, na bilo koji način.

Autor: BiznisInfo