Pet najvećih poslovnih trendova u 2023.

0

Preduzeća su se suočila sa ogromnim izazovima i pretrpjela su nevjerovatnu količinu promjena u proteklih nekoliko godina, a to se neće usporiti ni u 2023.

Preduzeća će morati da se nose sa posljedicama globalne pandemije, ruske invazije na Ukrajinu, ekonomskih izazova, kao i sve bržim razvojem tehnologija.
 
Evo trendova za koje Bernard Marr, svjetski poznati futurista i motivacioni lider u oblasti biznisa i tehnologije, smatra da će imati najveći svakodnevni utjecaj na način na koji radimo i poslujemo 2023. godine.
 
Ubrzana digitalna transformacija
 
U 2023. godini vidimo nastavak inovacija i razvoja u transformativnim tehnologijama kao što su vještačka inteligencija (AI), internet stvari (IoT), virtuelna i proširena stvarnost (VR/AR), računarstvo u klaudu, blockchain i super-brza mreža protokoli poput 5G. Štaviše, ove transformacione digitalne tehnologije ne postoje izolovano jedna od druge, i vidjećemo da se granice između njih brišu.
 
Nova rješenja za prošireni rad, hibridni i daljinski rad, poslovno donošenje odluka i automatizacija ručnih, rutinskih i kreativnih radnih opterećenja kombinuju ove tehnologije na način koji im omogućava da se međusobno unaprjeđuju. Ovo nas dovodi bliže nego ikad do tačke u kojoj smo u mogućnosti da stvorimo „inteligentna preduzeća“ u kojima sistemi i procesi podržavaju jedni druge kako bi obavili obične i svakodnevne zadatke na najefikasniji mogući način.

Da bi se pripremila za ovo, preduzeća moraju osigurati da ugrađuju pravu tehnologiju u svoje procese i u svaku oblast poslovanja. U ovom trenutku, zaista postoji vrlo malo izgovora za posao i nerazumjevanje kako će AI i druge gore pomenute tehnologije utjecati na vaše poslovanje i industriju. Efikasnija prodaja i marketing, bolja usluga za korisnike, efikasniji lanci snabdjevanja, proizvodi i usluge koji su više usklađeni sa potrebama kupaca i pojednostavljeni proizvodni procesi su na stolu, a 2023. godine, barijere za pristup njima će biti manje nego ikada . Mnoge od ovih tehnologija, kao što su vještačka inteligencija i blockchain, sada su dostupne u modelima „kao usluga“ preko klauda, a novi interfejsi i aplikacije omogućavaju preduzećima pristup preko okruženja bez koda.

Inflacija i sigurnost lanca snabdijevanja

Ekonomski izgledi za veći dio svijeta nisu sjajni za 2023. Stručnjaci su rekli da očekujemo stalnu inflaciju i prigušeni ekonomski rast. Mnoge industrije i dalje su opterećene problemima u lancu snabdevanja koji su se pojavili tokom globalnih zatvaranja izazvanih Covid-19 i koji su se samo pogoršali zbog rata u Ukrajini. Da bi se izborile sa ovim i ostale na površini, kompanije moraju da poboljšaju svoju otpornost na bilo koji način.

To znači smanjenje izloženosti promjenljivim tržišnim cijenama robe, kao i izgradnju zaštitnih mjera u lancima snabdijevanja kako bi se izborili sa nestašicama i rastućim logističkim troškovima.

Važno je da kompanije mapiraju svoje čitave lance snabdijevanja i identifikuju svaku izloženost rizicima ponude i inflacije. Na taj način mogu da istraže načine da ublaže taj rizik, kao što su alternativni dobavljači i da postanu samopouzdaniji. Nedavno sam radio sa brojnim kompanijama koje su odlučile da nabave dijelove svoje proizvodnje nakon što su identifikovale rizik od oslanjanja na kinesku proizvodnju koja je još uvijek opterećena politikom nulte Covid-a.

Održivost

Svijet se sve više budi sa činjenicom da će klimatska katastrofa predstavljati mnogo veći izazov od bilo čega što smo doživjeli posljednjih decenija i da će on biti manji od izazova sa kojima se suočavamo zbog pandemije Covida. To znači da investitori i potrošači preferiraju preduzeća sa odgovarajućim ekološkim i društvenim akreditivima, a trendove kupovine sve više vode svesni potrošači – oni među nama koji daju prioritet faktorima kao što su ekološki utjecaj i održivost kada biraju od koga da kupuju ili sa kim posluju.

2023. kompanije treba da se postaraju da njihovi procesi zaštite životne sredine, društva i upravljanja (ESG) budu pomjereni u centar njihove strategije. Ovo bi trebalo početi sa mjerenjem utjecaja koji bilo koje poslovanje ima na društvo i životnu sredinu, a zatim preći na povećanje transparentnosti, izvještavanja i odgovornosti.

Svakom preduzeću je potreban plan sa jasnim ciljevima i vremenskim okvirima kako da se umanje negativni utjecaji, a zatim taj plan treba da bude podržan čvrstim akcionim planovima. Procjena i planovi takođe treba da prevaziđu zidove kompanije i pokriju cijelio lanac snabdijevanja i ESG akreditive dobavljača.

Korisničko iskustvo

U 2023. kupci više od svega žude za iskustvom. Međutim, to ne znači nužno da su cijena i kvalitet u drugom planu. I jedno i drugo igra ulogu, u određenoj mjeri, u načinu na koji doživljavamo proces izbora, kupovine i uživanja u robama i uslugama na koje trošimo svoj novac.

Uloga koju tehnologija ovdje igra, tradicionalno, bila je da pojednostavi procese i ukloni probleme iz života potrošača. Razmislite o mehanizmima za preporuke koji nam pomažu da odaberemo šta da kupimo ili o portalima za korisničku podršku na mreži koji se bave problemima i podrškom nakon prodaje. Oni će i dalje igrati ključnu ulogu u 2023. godini, ali igra je evoluirala, a ovogodišnje ključne reči su uranjanje i interaktivnost.

Metaverzum – nešto kao sveobuhvatni termin koji futuristi koriste da opisuju „sljedeći nivo“ interneta, gdje komuniciramo sa brendovima i drugim potrošačima kroz impresivnu tehnologiju, uključujući 3D okruženja i VR – je faza u kojoj će se ovo odigrati. Razmislite o online prodavnicama u kojima možemo da pretražujemo i „probamo“ virtuelne prikaze odjeće, nakita i dodataka. Mogli bismo da koristimo virtuelne svlačionice da oblačimo avatare sebe – kao što su već pioniri poput Hugo Bossa – ili bi to moglo uključiti AR, kako ga koristi Valmart, da vidimo kako će odjeća stati na naša stvarna tijela. Ovi trendovi će utjecati i na maloprodaju na mreži i van mreže.

Trend ka iskustvu je toliko jak da brendovi kao što su Adobe i Adveek postavljaju direktore za iskustvo (CKSO) kako bi osigurali da ono postane temeljni element poslovne strategije. Kao i iskustvo kupaca, preduzeća sve više moraju da razmišljaju o iskustvu zaposlenih jer konkurencija za najtalentovanije i najkvalifikovanije radnike postaje sve intenzivnija.

Izazov talenta

Tokom protekle godine, vidjeli smo ogromne migracije talentovanih ljudi, koji se nazivaju velikom ostavkom i tihim odustajanjem, dok su radnici ponovo procjenjivali utjecaj posla i šta žele da dobiju od svojih života. Ovo je izvršilo pritisak na poslodavce da osiguraju da pružaju atraktivne karijere, fleksibilnost hibridnog rada i primamljivo radno okruženje i kulturu kompanije. Nuđenje ljudima koji ispunjavaju posao, stalne mogućnosti za rast i učenje, fleksibilnost i raznovrsna radna mjesta orijentisana na vrijednosti biće od suštinskog značaja 2023.

Povrh toga, ubrzana digitalna transformacija dovodi do više automatizacije radnog mjesta koja će povećati skoro svaki pojedinačni posao na svijetu. Ljudi će sve više dijeliti svoj rad sa inteligentnim mašinama i pametnim robotima, a to ima ogromne implikacije na vještine i talente koje kompanije zahtijevaju u budućnosti. To će značiti prekvalifikaciju i usavršavanje velikog broja ljudi u našim poslovima, kao i regrutovanje novih ljudi koji imaju vještine potrebne za budućnost.

S jedne strane, preduzeća se moraju suočiti sa ogromnim jazom u vještinama koji postoji u oblastima kao što su nauka o podacima, vještačka inteligencija i druge tehnološke oblasti, obezbjeđujući da stvaraju radnu snagu sa podacima i tehnologijom koja je potrebna za uspjeh u budućnosti. A sa druge strane, kako se ljudski poslovi povećavaju tehnologijom, preduzeća moraju ponovo obučiti osoblje sa vještinama potrebnim za rad zajedno sa pametnim mašinama i da razvijaju svoje jedinstvene ljudske vještine koje se trenutno ne mogu automatizovati. U 2023. će uključivati vještine kao što su kreativnost, kritičko razmišljanje, međuljudska komunikacija, liderstvo i primjena „humanih“ kvaliteta poput brige i saosećanja.

Izvor: BIZLife