Pepco Grupa zabilježila snažan rast u 2025, mreža u BiH dosegnula 50 poslovnica

0

Pepco Grupa, vodeći panevropski diskontni maloprodajni lanac raznovrsne robe, iza sebe ima transformacijsku godinu u kojoj su ostvareni snažni finansijski rezultati, uz odlučnu i efikasnu provedbu novog strateškog okvira.

Tokom fiskalne 2025. godine, Grupa je proširila mrežu za 247 novih prodavnica, pojednostavila svoj portfolio i dodatno ojačala brend Pepco kao ključni pokretač rasta, čime je stvorena osnova za dugoročno i održivo stvaranje vrijednosti.

Tokom godine, Pepco Grupa je napravila značajan iskorak u pojednostavljivanju poslovanja i jasnijem strateškom fokusu. Uspješna prodaja lanca Poundland u junu 2025. godine te potpuni izlazak iz FMCG kategorije unutar Pepco brenda predstavljaju važne prekretnice koje su Grupi omogućile da se u potpunosti usmjeri na profitabilnije kategorije – odjeću i robu široke potrošnje.

Ovakvo strateško preusmjeravanje rezultiralo je jednostavnijom, agilnijom i discipliniranijom organizacijom, spremnijom da prepozna prilike za rast i odgovori na promjenjive potrebe kupaca širom Evrope.

Tomislav Bekavac, Country Manager Pepca

“2025. godina bila je prava prekretnica za Grupu. Nakon što smo u martu predstavili novi strateški okvir, provedba je bila izuzetno brza i efikasna, s vidljivim rezultatima u vrlo kratkom roku. Odluka da se fokusiramo na Pepco i isključivo na naše kategorije – odjeću i robu široke potrošnje – potvrđena je ovim snažnim rezultatima”, izjavio je Tomislav Bekavac, Country Manager Pepca.

Snažni finansijski rezultati

Jasniji strateški fokus doveo je do snažnih finansijskih rezultata u 2025. godini. Prihodi Grupe porasli su za 8,7% i dostigli 4,5 milijardi eura, uz povratak pozitivnog rasta uporedivih prodavnica od 2,6% te kontinuirano širenje maloprodajne mreže. Temeljna EBITDA porasla je za 10,3% na 865 miliona eura, uz poboljšanje bruto marže za 100 baznih poena, na 48,0%, zahvaljujući većoj operativnoj efikasnosti iz izlasku iz FMCG kategorija.

Temeljna neto dobit porasla je za 19,7% na 219 miliona eura, što potvrđuje bolju konverziju EBITDA u dobit, dok je snažan slobodni novčani tok od 334 miliona eura dodatno ojačao bilans stanja Grupe. Tokom godine, Pepco Grupa je uspješno refinansirala dug, produžila rokove dospijeća i značajno smanjila prosječne troškove kamata, čime je dodatno povećana finansijska fleksibilnost i otpornost.

Uporedo s tim, Grupa je nastavila disciplinirano širenje maloprodajne mreže, otvorivši 247 neto novih prodavnica u fiskalnoj 2025. godini, te godinu završila sa ukupno 4.359 prodavnica širom Evrope. Ekspanzija je bila fokusirana na tržišta s visokim povratom ulaganja u centralnoj i istočnoj Evropi te zapadnoj Evropi, koje zajedno predstavljaju glavne pokretače rasta grupe.

Ponosni smo na snagu i obim naše prodajne mreže širom Evrope. Pepco danas posluje u 50 prodavnica u Bosni i Hercegovini, što dodatno potvrđuje važnost ovog tržišta u poslovanju Grupe i njegovu ulogu u podršci dugoročnom rastu”, istaknuo je Bekavac.

Izgradnja dugoročne vrijednosti

Strategija Pepco Grupe čvrsto je usmjerena na dugoročno stvaranje vrijednosti, uz kontinuirana ulaganja u modernu i skalabilnu operativnu platformu. Tokom 2025. fiskalne godine, Grupa je ubrzala digitalnu transformaciju, postavljajući temelje za nove funkcionalnosti usmjerene ka kupcima, uključujući novu web stranicu, mobilnu aplikaciju i program lojalnosti, čije je lansiranje planirano za prvi kvartal 2026. godine. Ulaganja u podatke, sisteme i lanac snabdijevanja unapređuje donošenje odluka, operativnu efikasnost i ukupno korisnično iskustvo.

Društveni utjecaj i dalje se ostvaruje kroz program “Future at Heart”, putem kojeg Pepco Grupa godišnje ulaže više od tri miliona eura u inicijative za obrazovanje djece, dopirući do više od 90.000 mališana godišnje, u partnerstvu s više od 50 nevladinih organizacija na svim tržištima na kojima posluje.

Povjerenje u strategiju i budući rast

Gledajući naprijed, Pepco Grupa ostaje sigurna u svoju strategiju i perspektive rasta, kako u Centralnoj i Istočnoj, tako i u Zapadnoj Evropi. Za 2026. godinu planirano je otvaranje oko 250 novih prodavnica, pri čemu će većina biti usmjerena na regije centralne i istočne Evrope, uz ubrzanu ekspanziju na odabranim zapadnoevropskim tržištima, uključujući Iberijski poluotok i Italiju.

Sa pojednostavljenim portfolijom, osnaženim menadžerskim timom i rastućim povjerenjem u buduće rezultate, Pepco Grupa ostaje snažno posvećena cilju da postane jedan od najuspješnijih maloprodajnih lanaca raznovrsne robe u Evropi. Oslanjajući se na svoju veličinu, liderstvo u cijenama i veliku ponudu, Grupa nastavlja pretvarati rast u održivu i dugoročnu vrijednost.