Patriotizam spasio kineskog giganta: Huawei 2020. prestiže Samsung

0

Da je Huawei iz bilo koje druge zemlje osim Kine, njegov posao sa pametnim telefonima ne bi preživio crnu listu koja je kompaniji ukinula mogućnost opskrbe proizvodima američkih kompanija. Sa druge strane jasno je, uz jednu ili dvije iznimke, da se Huawei na toj crnoj listi ne bi ni našao da nije iz Kine. No kada se najveće svjetsko tržište pametnih telefona okupi oko jednog svog, mogu se dogoditi čuda. Huaweijev posao sa pametnim telefonima ne samo da je preživio, nego je čak i napredovao.

Kineska kompanija postavila je za svoj glavni cilj za 2020. godinu da prestigne Samsung kao vodeći svjetski proizvođač pametnih telefona kada je u pitanju količina. Nakon što je Huawei stavljen na crnu listu, većina je pretpostavila da je taj cilj izgubljen. Nije.

“Kako se sada pojavila nova situacija, prerano je govoriti da li smo u stanju postići cilj koji smo zacrtali”, rekao je Zhao Ming, predsjednik brenda Huawei Honor, u junu. Kako sada stvari stoje, Huawei će kucati na Samsungova vrata do kraja 2019. godine a svog će korejskog rivala prestići u nekom trenutku sljedeće godine, analizira Forbes.

Krajem oktobra saopćeno je da je Huawei u trećem kvartalu godine zabilježio izvanredan rast isporuka pametnih telefona na svom domaćem tržištu.

Spas na domaćem tržištu

“Ovo je šesti uzastopni kvartal Huaweijevog dvocifrenog rasta na tmurnom kineskom tržištu”, izvijestila je analitička kompanija Canalys, nakon što je Huawei ostvario godišnji rast od 66 posto i dostigao zapanjujući tržišni udio od 42 posto, ostavljajući iza sebe Apple i domaće rivale.

Sada je Canalys objavio svoju analizu globalnog tržišta za treći kvartal. Dok su glavni nivoi rasta Huaweija izvan Kine mnogo niži, priča je ista. Rast Huaweija nastavlja se nesmetano. Appleova prodaja je još više opala, a iako je Samsung u ovom kvartalu zabilježio godišnji rast od 11 posto, Huawei je bio skoro trostruko bolji sa rastom od 29%.

Crna lista uzela je neizbježni danak kada je u pitanju međunarodna prodaja – to je uvijek bio rizik, a kompanija je isporučila manje pametnih telefona izvan Kine nego godinu dana ranije.

Ali takva je bila snaga njenog domaćeg tržišta, da to nije bilo važno.

Odmaknimo se od najnovijih tromjesečnih rezultata da stvari sagledamo sa distance. U 2017. godini, Samsung je isporučio više od 316 miliona telefona, Apple više od 215 miliona, a Huawei samo 153 miliona. Prošle godine, Samsung i Apple su smanjili prodaju – za 7,2%, na oko 294 miliona jedinica, odnosno 1,7%, na 212 miliona jedinica, respektivno. Huawei je zabilježio rast od 34,5%, otpremivši 206 miliona jedinica.

U oktobru, Huawei je objavio da je već isporučio više od 200 miliona pametnih telefona u 2019., što je puna dva mjeseca prije postizanja te iste prekretnice u 2018. Kompanija je za godinu dana ciljala na 300 miliona jedinica, iako je već sada taj cilj revidiran na 270 miliona. U najvažnijem, četvrtom tromjesečju ili „prazničnom kvartalu“, Huawei je prošle godine isporučio 60 miliona jedinica. Njegov godišnji kvartalni rast do sada je ove godine 50%, 8% i 29%. Nije nepojmljivo da može nadmašiti tih 270 miliona jedinica, posebno uz bujnu potražnju za serijom Mate 30. Kompanija tvrdi da je prva serija od 100.000 primjeraka Mate 30 5G rasprodana za manje od minute.

Samsung je prošle godine prodao nešto manje od 294 miliona jedinica. Njegov godišnji kvartalni rast do sada ove godine zaostaje znatno za Huaweijevim, sa stopom od -10%, 6% i 11%. Samsung će ove godine vjerovatno prodati oko 20-40 miliona jedinica više od Huaweija, dok bi Apple mogao zaostajati čak 60 miliona jedinica.

Huawei će kucati na vrata Samsunga do kraja ove godine, a gotovo je zagarantovano da će vrlo brzo stići do željene pozicije u 2020. godini. Uprkos crnoj listi, izgleda da će učiniti upravo ono što su i najavili.

Šta dalje?

Huawei zna da iza njegovog kontinuiranog rasta stoje ozbiljni faktori: promjena težišta na Kinu, dobre cijene, težak marketing, ogromna ulaganja potrebna u ekosistem koji može ciljati na međunarodna tržišta. Pravi problem je, međutim, jednostavna matematika. Kompanija može računati na svoj rast u Kini. Kina jeste ogromna, ali nije neograničena. Uz zamor domaćih rivala, Samsungovo slabljenje u Kini, Appleovo opadanje, Huawei bi mogao doći i do 50% tržišnog udjela, možda i više.

Ali tada postaje mnogo teže. Što je još kritičnije, telefoni koji se isporučuju u Kini nisu skupi modeli već više oni sa nižim cijenama. Dok količina telefona slika lijepu sliku, kombinacija miksa uređaja i cijene uzet će danak na profitabilnosti.

Imajući sve to u vidu, sezona praznika za sve je ključna.

Apple će tražiti procvat u prodaji iPhonea na krilima iPhone 11 modela. Prodaja njegovih vodećih uređaja naglo je opala u posljednjoj godini i kompanija mora pokazati kako se može takmičiti sa izdanjima 5G uređaja Samsung i Huawei i drugih dok se očekuju novi modeli sljedeće godine. Samsungu je potrebna uspješna sezona praznika da bi zadržao prednost nad Huaweijem. A Huawei treba konsolidovati zvjezdanu godinu rasta i približiti se svome cilju.

A onda dolazi 2020. Vrlo je moguće da će Huawei postići svoj cilj no život će mu tada biti mnogo teži. Godinu dana od izdavanja P30 modela, neće moći pokrenuti ažuriranje s Googleom i Androidom. Suočiće se sa zasićenosti tržišta ako uspije zabilježiti slične nivoe rasta kod kuće i ove godine. Mnogo će ovisiti o Mate 30, njegovoj prodaji u Kini i njegovoj sposobnosti da ubijedi dovoljno potrošača izvan Kine da preuzmu pametni telefon bez Googlea. Slika bi mogla biti nepostojanija naredne godine, kvartal po kvartal.

Za sada je bolna poruka Washingtona da crna lista nije izazvala utjecaj koji su njeni arhitekti očekivali. No kako Forbes analizira, što manje utjecaja na Huawei ima crnu lista, veća je vjerojatnoća da će ga Trumpova administracija koristiti kao polugu u tekućim trgovinskim pregovorima.

Budućnost Huaweija nameće ozbiljno pitanje i za ostatak industrije pametnih telefona. Šta Huawei može postići ako osigura povratak Androida i Googlea? Izgradit će nedodirljiv domaći položaj i ostvariti svoj globalni cilj. Izgubiće se prepreke međunarodnoj prodaji. To je pitanje vrijedno ozbiljne procjene za ovu industriju.

Forbes / BiznisInfo