Pao promet u SAD-u tokom Sajber ponedjeljka prvi put ikada

0

Internet prodaja u SAD-u na tradicionalni praznik diskontnih cijena Sajber ponedjeljak (Cyber Monday), koji je održan 29. novembra, pala je za 1,4 posto u odnosu na prošlu godinu, na 10,7 milijardi dolara, što je prvi put u istoriji, prema podacima kompanije Adobe Analytics.

Uprkos usporavanju potrošnje tokom Sajber ponedjeljka, Adobe očekuje da će u cijeloj prazničnoj sezoni kupovina biti zabilježena rekordna aktivnost e-trgovine, jer kupci svoje lične budžete “rastežu” na više dana.

Od 1. novembra do Sajber ponedjeljka, potrošači u Sjedinjenim Državama su potrošili 109,8 milijardi dolara na onlajn kupovine, što je za 11,9 procenata više nego 2020. godine, saopštio je Adobe.

Ova kompanija predviđa da će digitalna prodaja od 1. novembra do 31. decembra dostići 207 milijardi dolara, što bi predstavljalo rekordan rast od 10 posto.

Adobe je otkrio još jedan interesantan podatak – da je tokom Sajber ponedjeljka za osam odsto porastao broj poruka na veb sajtovima o robi koje više nema na zalihama u odnosu na prethodnu sedmicu, dok je od početka novembra broj takvih poruka skočio za 169 posto u poređenju sa nivoima prije pandemije. To se pripisuje uskim grlima u lancima snabdjevanja.

Što se tiče popusta, oni su bili slabiji nego ranije. Cijene elektronike bile su snižene za 12 posto na Sajber ponedjeljak u odnosu na 27 procenata godinu dana prije. Sniženje cijena odjeće je iznosilo 18 odsto naspram 20 posto prethodne godine, dok su aparati za domaćinstvo bili jeftiniji za samo oko 8,0 procenata u odnosu na 20 posto u 2020.

Sve u svemu, prema računici Adobea, prosječan iznos “potrošačkih kolica” tokom kupovine na Sajber ponedeljak porastao je za 13,9 posto na godišnjem nivou, što je djelimično rezultat opredjeljenja većeg broja kupaca da naručuju velike artikle, poput namještaja.

Američka Nacionalna federacija trgovaca na malo (NRF), vodeća trgovinska grupa u maloprodajnoj industriji, skovala je termin „Sajber ponedjeljak“ 2005. godine nakon što je uočila porast broja ljudi koji kupuju onlajn u ponedjeljak poslije Dana zahvalnosti.

NRF predviđa da će promet na malo u SAD-u tokom novembra i decembra porasti za rekordnih 8,5 do 10,5 procenata na godišnjem nivou, što iznosi čak 859 milijardi dolara. Tokom proteklih pet godina, prosječan rast za vrijeme sezone prazničnih kupovina bio je 4,4 posto, prenosi CNBC pozivajući se na statistiku NRF-a. (Tanjug)