Kineski nacionalni brodograditeljski konglomerat China State Shipbuilding Corporation (CSSC), isporučio je svoj ogromni kontejnerski brod MSC Tessa međunarodnoj brodarskoj kompaniji Mediterranean Shipping Company (MSC).
S površinom palube od oko četiri fudbalska igrališta, sposoban je da utovari do 24.116 TEU (6,1 m x 2,4 m x 2,6 m) kontejnera odjednom, naslaganih do visine od 26 metara. Ploviće na nafrekventnijoj pomorskoj linii između kineskog Ningboa i Roterdama, prenio je Seebiz.
Ovo je prvi kontejnerski brod koji ima nosivost veću od 240.000 tona tereta, ali je zanimljivo da je po dužini i širni (399,99 m x 61.5 m) gotovo identičan brojnim starijim plovilima poput Triple-E Maersk broda iz 2011. godine od 399,2 m dužine. Takođe je zanimljivo što će njegovi nasljednici – MSC Irina i MSC Loreto – koji se rade prema narudžbi istog kupca nositi još nekoliko stotina kontejnera više, ali neće biti fizički veći.
Najveći brod u istoriji je norveški supertanker Seawise Giant. Bio je dugačak 458,45 m i širok 68,6 m, a izgrađen je u kasnim 70-tim. Godine 1988. potopile su ga iračke vazdušne snage, ali je izvučen i popravljen. Ponovo je počeo da plovi 1991. i koristio se do kraja 2009. godine.
Kontejnerski brodovi nisu kao supertankeri koji mogu da isporuče svoj tekući teret kroz veliko crijevo. Pristaništa obično postavljaju gornja ograničenja veličine na brodove kao što je MSC Tessa. Trenutna ograničenja će vjerovatno ostati takva sve dok određeni broj luka širom svijeta ne izgradi kopnenu infrastrukturu koja će pratiti veća plovila.
Drugim riječima, MSC Tessa je fokusiran na učinkovitost, a njegova glavna inovacija je sistem “vazdušnog podmazivanja” baziran na mjehurićima vazduha koji smanjuju otpor, a za koji CSSC tvrdi da umanjuje potrošnju energije, a time i emisije štetnih gasova za 4%. Ipak, i dalje ga pokreće dizelsko gorivo, a malo je vjerovatno da će uskoro stići nešto slično sa nultom emisijom.
MSC očekuje još tri slična broda do avgusta, a CSSC kaže da je drugi od četiri već završio morska ispitivanja. Četiri broda, prema Offshore Energyju, koštala su MSC ukupno oko 600 miliona dolara.