Globalna avioindustrija doživljavala je snažan rast prije nego što je pandemija izbrisala godine zamaha.
Globalna putovanja porasla su sa 1,9 milijardi redovnih putnika u 2004. na 4,7 milijardi u 2019., prije nego što su ponovo pala na 1,8 milijardi u 2020.
Oporavak avioindustrije polako kreće ali vrijednosti vodećih aviobrendova su značajno umanjene, prenosi Bankar.
Ova grafika Julie R. Peasley prikazuje najvrednije brendove avioprevoznika od 2013. do 2022. godine, koristeći podatke Brand Financea. Svaka marka aviokompanije je kategorizovana prema matičnom kontinentu.
Najvrednije avio kompanije od 2013‒2022
Prvoplasirana Delta je bila ili na vrhu ili na drugom mjestu od 2014. S druge strane, drugoplasirani American Airlines nije bio čak ni u prvih 10 u 2013. godini, ali je brzo porastao pored kompanija poput Uniteda, Lufthanse i British Airways.
Emirates je takođe ozbiljan konkurent i osvojio je brojne nagrade za korisničku uslugu. Avioprevoznik sa sjedištem u UAE čak je držao titulu četiri uzastopne godine od 2013. do 2016.