Novi izdanak turske odbrambene industrije

0

Vojno vozilo Arma II sa 8×8 pogonom novi je izdanak turske namjenske industrije i uskoro ulazi u serijsku proizvodnju nakon što je prošlo test vožnje na 6.000 kilometara, a riječ je o još jednom u nizu domaćih proizvoda koje su razvili domaći stručnjaci turske odbrambene industrije.

Reporterska ekipa Anadolije zavirila je u impozantnu vojnu jedinicu na osam točkova koju je sa motorom od 720 konjskih snaga razvila turska kompanija Otokar.

Generalni direktor Otokara Serdar Gorguc rekao je da ta kompanija od 1987. godine proizvodi i izvozi vozila sa pogonom 4×4, a da su vlastitim resursima 2006. godine kreirali porodicu vozila Arma, a potom i razvijali modele vodeći računa o rastućim potrebama tržišta.

Otokar je razvio vozila Arma sa pogonima 6×6 i 8×8, a Gorguc je kazao da da su prvu inozemnu prodaju vozila ostvarili 2015. godine. Nedavno je sa trake izašlo 400 komada Arma sa pogonom 8×8 za Ujedinjene Arapske Emirate.

Foto: Anadolija

– Prije dvije godine smo počeli raditi na novom modelu Arma vozila u skladu s rastućim potrebama, prilagodljivošću mnogim različitim platformama, različitim zadacima i zahtjevima za većom zaštitom od rastućih prijetnji. Konačno smo došli do vozila koje smo nazvali Arma II – rekao je Gorguc.

Gorguc je pojasnio da model Arma II u odnosu na njegove prethodnike razlikuju znatno bolje performanse, a prvenstveno znatno veća nosivost.

– Arma ima osovinsku nosivost do 30 tona, a povećavamo je na 40 tona u Armi II. Stoga pružamo veću zaštitu i od mina i od prijetnji kinetičkom energijom. Imamo veći unutarnji volumen. Imamo drugačiji sistem ovjesa, drugačije osovine. U Armi II korisniku pružamo različite nove opcije, više zaštite i prilagodljivosti većem broju zadataka – pojasnio je Gorguc.

Integracija domaćeg motora

Gorguc je naveo da su kao Otokar učinili mnogo posla kako bi smanjili ovisnost o inozemstvu i povećali stopu domaćeg u proizvodnji.

– Koristimo mnoge lokalno proizvedene sisteme i podsisteme. Naprimjer, sistem ovjesa i prijenosno kućište bili su uvozni su u Armi, a sada smo u Amru II integrirali domaće. Osim toga, koristimo domaći motor u Armi II. Koristimo 12,7-litarski Ecotorq motor u Armi II. U Armi II međunarodnim korisnicima nudimo dvije opcije motora s istom snagom, domaći i strani. U tom kontekstu, to je prvo tursko vozilo 8×8 opremljeno domaćim motorom. Arma II je u tom smislu također važan korak za nas. Osim mjenjača, svi ostali rashladni sustavi su Otokar dizajna i domaće proizvodnje – rekao je Gorguc.

Prvi čovjek kompanije Otokar Gorguc je također kazao da su testovi na vozilu Arma II trajali tri godine i da je sve spremno za početak serijske proizvodnje.

– Ne trebaju nam nikakva dodatna ulaganja. Izvršili smo sva relevantna ulaganja i svi testovi su uspješno završeni, spremni smo za masovnu proizvodnju – kazao je Gorguc.

Ambiciozan u zemlji i inozemstvu

Naglašavajući da će Arma II ojačati poziciju brenda Arma na tržištima u Turskoj i inozemstvu, Gorguc je kazao da u Armi II mogu koristiti posebnu opremu za misije i sisteme teškog naoružanja, što raniji modeli nisu mogli zbog nedostatne nosivosti.

On je istakao kako u Otokaru smatraju da je platforma Arma II jak kandidat za “Projekt vozila sljedeće generacije”, koji provode turske oružane snage.

– Pokušavamo biti uspješni na svim svjetskim tržištima s vrlo različitim proizvodima. Nadamo se da će Arma II također biti iskorak dalje i da će nam omogućiti daljnje širenje – rekao je on.

Integracija teškog 120-milimetarskog naoružanja

Oklopno vozilo 8×8 Arma II razvio je Otokarov tim za istraživanje i razvoj, uzimajući u obzir asimetrične prijetnje koje se često susreću u sukobima u različitim geografskim područjima, uz klasične borbene uvjete.

Arma II je dizajnirana tako da nudi najveću balističku zaštitu, zaštitu od mina i ručno izrađenih eksploziva (IED) u svojoj klasi na svijetu, zajedno s visokom sposobnošću pristupa terenu.

Arma II, s maksimalnom opterećenom težinom od 40 tona i motorom od 720 KS, omogućuje integraciju teških oružanih sistema i do kalibra 120 milimetara. Upravljački sistem može kontrolirati sve osovine, u tom smislu, svi točkovi su upravljivi.

Budući da je dizajniran kao modularna platforma, Arma II se može prilagoditi različitim zadacima. Osim što se može koristiti kao standardno oklopno borbeno vozilo na kotačima i oklopni transporter za klasu pješadije, u Armu II se mogu integrirati različiti sistemi naoružanja, oprema i razni sistemi.

Arma II, koja ima različite varijante, može poslužiti kao izvidničko vozilo s vozilima za motrenje i prisluškivanje te vozilo za zapovijedanje i kontrolu sa svojim velikim unutarnjim volumenom i sposobnošću vrlo brzog pomaka.

S odgovarajućim podsistemima, Arma II može služiti i u misijama spašavanja na bojnom polju, a s dodatnim volumenom može obavljati razne zadaće i poput održavanja-popravaka i hitne pomoći, piše Anadolija.