Njemački proizvođači namještaja teško su pogođeni padom potrošnje građana, pokazuje istraživanje udruženja njemačke industrije namještaja.
Vrijednost narudžbi u njemačkoj industriji kućnog namještaja smanjena je za oko 12 posto u prvih sedam ovogodišnjih mjeseci u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, prema istraživanju udruženja te industrije.
Industrija tapeciranog namještaja zabilježila je pad od oko 10 posto, dok su proizvođači kuhinjskog namještaja imali skromniji pad, od dva posto.
Industrija namještaja očekuje nominalni “pad prodaje od pet do sedam posto” u ovoj godini, rekao je Jan Kurth, izvršni direktor udruge. Gubici su još i veći kad se usklade s visokom inflacijom. Teški uvjeti za tu industriju, kako se očekuje, nastavit će se i u idućoj godini, kazao je Kurth.
Potrošače brine inflacija i drugi problemi i suzdržavaju se od kupnje dugotrajnih proizvoda za široku potrošnju, dodao je.
Industriju namještaja također pogađa oštri pad stambene gradnje u Njemačkoj, ustvrdio je čelni čovjek udruženja. Istraživanje udruženja pokazalo je da proizvođači namještaja sve više pribjegavaju smanjenju radnog vremena u pogonima. Prema udruženju, 35 posto tvrtki prijavilo se za sheme potpora za skraćivanje radnog vremena i očuvanje radnih mjesta. (Hina)