Najavljen novi štrajk mašinovođa Njemačkih željeznica

0

Sindikat njemačkih mašinovođa (GDL) pozvao je zaposlenike Deutsche Bahna na ponovni štrajk koji bi u putničkom prijevozu započeo u srijedu rano ujutro u 2 sata i trajao do ponedjeljka sljedeće sedmice do 18 sati.

Zbog najavljenog štrajka, putnici u Njemačkoj tako će se ponovno ove sedmice suočiti sa problemima u putničkom prometu u kojem se očekuje otkazivanje hiljada putničkih vozova.

Kako stoji u najnovijem saopćenju, GDL sindikata je pozvao i sindikat teretnog prometa (DB Cargo) na štrajk od utorka od 18 sati, prenio je Fenix magazin.

U petak su Njemačke željeznice (Deutsche Bahn – DG)  predstavilw novu tarifnu ponudu kako bi vratio GDL za pregovarački stol. U ponudu je uz ostalo bila uključena mogućnost jednog sata kraćeg radnog vremena za strojovođe i vlakovođe od 1. januara 2026. godine. Predstavljena ponuda željeznice (DB) predviđa 4,8 posto više novca za zaposlenike od avgusta te dodatnih 5 posto više od aprila 2025. godine. Osim toga, isplata premije za inflacijsku naknadu planira se odmah nakon eventualnog sklapanja kolektivnog ugovora. Prema ponudi DB-a rok bi trebao biti 32 mjeseca.

Također, željeznica nudi strojovođama i vlakovođama mogućnost skraćenja radnog vremena s 38 na 37 sati uz istu platu od 1. januara 2026. godine. Zaposlenicima koji se drže sadašnjeg radnog vremena ponuđeno je 13 posto više bruto novca nego sada.

To sve očito nije bilo dovoljno za nove pregovore Deutsche Bahna i predstavnika sindikata GDL koji su tražili 555 eura više mjesečno kao i bonus za inflaciju za mandat od 12 mjeseci.

-S trećom i navodno poboljšanom ponudom, Deutsche Bahn AG je još jednom pokazao da nije pokoleban u nastavku svog prethodnog kursa odbijanja i sukoba – nema ni traga bilo kakvoj želji za postizanjem dogovora, stoji u saopćenju GDL-a.

Sindikatu je, prema javnim izjavama, puno važnije smanjenje radnog vremena smjenskih radnika s 38 na 35 sati sedmično uz punu naknadu plate. Željeznica smatra da je potražnja u ovom opsegu neispunjiva i zato što bi tada bilo potrebno previše novih kadrova. Među strojovođama i drugim željezničkim profesijama već postoji manjak kvalificiranih radnika.

Sukob oko kolektivnog ugovora između željeznica i GDL-a traje od početka novembra. GDL je nakon drugog kruga pregovora proglasio pregovore propalima i od 24. novembra nije bilo pregovora.

U svakom slučaju izgleda da će svako ko bi želio sjesti u voz između srijede, 2 sata ujutro i sljedećeg ponedjeljka, 18 sati, najvjerojatnije će gledati u podzemnu željeznicu – ili na puste perone. Ni S-Bahn ni regionalni brzi vozovi, kao ni regionalni vozovi neće prometovati. Euro i Intercity vlakovi, kao i brži Intercity Express također će biti u zastoju, prenio je Fenix magazin.