Njemačka gubi važnu fabriku, upitno 2.000 radnih mjesta

0

Njemački automobilski gigant Mercedes-Benz planira veliki zaokret u svojoj proizvodnoj mreži za električna komercijalna vozila. Kompanija je potvrdila da će do kraja 2029. godine preseliti proizvodnju električne verzije popularnog modela Sprinter (e-Sprinter) iz njemačkog grada Ludwigsfelde u Poljsku.

Ova odluka izazvala je burne reakcije u Njemačkoj, dok Poljska slavi novu investiciju koja će dodatno učvrstiti njenu poziciju na evropskoj automobilskoj mapi.

Prema planovima Mercedes-Benza, proizvodnja e-Sprintera biće prebačena u Jawor, grad na jugozapadu Poljske, gdje kompanija već ima fabriku motora i baterija.

U okviru projekta, Mercedes namjerava izgraditi industrijski park koji će obuhvatiti ne samo glavnu fabriku, već i logistički centar i predmontažne pogone. Time će Poljska postati jedan od ključnih hubova za proizvodnju električnih komercijalnih vozila u Evropi.

Razlozi za preseljenje

Jawor se već etablirao kao važno mjesto za Mercedes, jer se tamo već proizvode baterije za električna vozila, što će dodatno olakšati integraciju e-Sprintera u lokalnu proizvodnju.

Glavni razlog za ovu stratešku odluku su visoki troškovi rada u Njemačkoj. Njemačka fabrika u Ludwigsfeldeu trenutno zapošljava više od 2.000 radnika, ali održavanje konkurentnosti u segmentu električnih vozila zahtijeva smanjenje troškova proizvodnje.

Električni kombiji, posebno u početnoj fazi tržišnog rasta, imaju niže profitne marže, pa je Mercedes odlučio da se okrene zemljama sa povoljnijom strukturom troškova.

– Ovo je korak ka optimizaciji naše globalne proizvodne mreže i prilagođavanju izazovima tržišta električnih vozila – saopšteno je iz kompanije.

Neizvjesna sudbina fabrike u Ludwigsfeldeu

Fabrika u Ludwigsfeldeu nastavit će da proizvodi Sprinter modele do kraja 2029. godine, nakon čega će se proizvodnja postepeno gasiti.

Mercedes još nije donio konačnu odluku o budućnosti ovog pogona, ali razmatra mogućnost da ga pretvori u centar za prilagođavanje električnih kombija ili pilot fabriku za testiranje novih tehnologija.

Sindikalne organizacije i lokalne vlasti u Brandenburg pokrajini već su izrazile zabrinutost zbog mogućeg gubitka radnih mjesta, zahtijevajući od kompanije da pronađe rješenje koje će osigurati zaposlenost radnika.

Poljska kao nova automobilska sila

Ovaj potez potvrđuje trend selidbe proizvodnje automobila i komponenti u zemlje Centralne i Istočne Evrope, gdje su troškovi niži, a dostupna je kvalifikovana radna snaga.

Poljska je posljednjih godina privukla brojne investicije u automobilski sektor, uključujući proizvodnju baterija, električnih motora i kompletnih vozila. Dolazak e-Sprinter proizvodnje dodatno će osnažiti njenu poziciju na tržištu električnih vozila.

Njemački sindikati upozoravaju da bi preseljenje proizvodnje moglo imati šire posljedice za njemačku industriju, koja se već suočava s izazovima tranzicije na električna vozila i rastuće konkurencije iz Kine.

S druge strane, poljska vlada pozdravila je odluku, ističući da ovaj projekat donosi nova radna mjesta i jača tehnološki razvoj zemlje.

Značaj odluke

Premještanje proizvodnje e-Sprintera simbolično pokazuje kako se automobilska industrija mijenja u eri elektrifikacije. Mercedes-Benz pokušava pronaći balans između očuvanja svojih tradicionalnih njemačkih korijena i potrebe za globalnom konkurentnošću.

Dok će Njemačka izgubiti dio proizvodnih kapaciteta, Poljska postaje sve važniji partner u evropskoj automobilskoj mreži – i to ne samo za Mercedes, već i za druge globalne brendove koji razmatraju slične poteze.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba