Nijemci otvaraju aerodrom na koji nisu ponosni: Devet godina kašnjenja i šest propuštenih otvaranja

0

Nakon četrnaest godina gradnje, devet godina kašnjena i više od 3 milijarde prekoračenja budžeta, dugo očekivani berlinski aerodrom Brandenburg danas će konačno primiti prve putnike i to usred globalne pandemije.

Nazvan i aerodromom Willy Brandt, po pokojnom gradonačelniku Zapadnog Berlina i zapadnonjemačkom kancelaru, Brandenburg (BER) nalazi se blizu aerodroma Schönefeld, otprilike 18 kilometara jugoistočno od Brandenburških vrata. Sastojat će se od dvije piste i tri terminala. Postojeći objekti na aerodromu Schönefeld i dalje će raditi, dok će se Berlin Tegel zauvijek zatvoriti 7. novembra.

Međutim, Berlin neće proslaviti otvaranje svog novog aerodroma, jer im je neugodno koliko dugo je bilo potrebno za izgradnju, rekao je šef aerodroma njemačke prijestolnice Engelbert Luetke-Daldrup prošlog mjeseca.

„Nema velike zabave. Samo ćemo otvoriti”, rekao je Luetke-Daldrup, dodajući da su se zbog ovog projekta njemački inženjeri osjećali posramljeno a Berlin i cijela Njemačka postali su predmet podsmijeha.

Niz pehova

Problemi su započeli nedugo nakon što je odbor za planiranje odabrao lokaciju 1996. godine. Prvo je uslijedio spor oko toga hoće li aerodrom biti u privatnom ili javnom vlasništvu, a zatim su uslijedile tužbe lokalnih stanovnika nesretnih što će im u susjedstvu biti izgrađen aerodrom. Nakon što su radovi konačno započeli 2006. godine, određen je okvirni datum otvaranja 2011. godine.

Sljedećih nekoliko godina razotkrilo je neugodne nedostatke u dizajnu, koji su uključivali vrata koja nisu pravilno numerisana, krov terminala koji je dvostruko teži nego što je trebao biti, kablove koji su pogrešno instalirani, pa čak i prekratke stepenice. Pored toga, kompanija za građevinsko planiranje je bankrotirala.

Šest odgađanja

Onda je 2010. otvaranje odgođeno za 2012. godinu, a nakon drugog neuspjelog otvaranja otkriven je još niz tehničkih problema. Požarna vrata se nisu otvarala, kilometri kablova su bili pokvareni, a ogroman sistem za odvođenje dima bio je neučinkovit.

Ukupno je problematični aerodrom uzastopno propustio šest službenih datuma otvaranja. Troškovi su narasli na šest milijardi eura sa prvobitnih 2,7 milijardi eura, a proces izgradnje poremetile su i optužbe za korupciju.
Sada će aerodrom Brandenburg konačno otvoriti svoja vrata usred najgore krize koju je avioindustrija ikad vidjela, dok je većina aviona prizemljena, a velike aviokompanije suočene s mogućnošću bankrota zbog pandemije koronavirusa.

MOŽDA VAS ZANIMA I: Aerodrom koji je spasio grad od 2 miliona stanovnika zatvara se sljedećeg mjeseca

Prema mišljenu Luetke-Daldrupa, berlinskim će aerodromima trebati vladina podrška od oko 260 miliona eura a 2020. očekuje se samo oko deset miliona putnika u odnosu na 36 miliona prošle godine.

On navodi da će industriji možda trebati “godine” da dostigne nivo od prije koronavirusa jer je “ekonomska situacija dramatična”.

D. Hadžić