Neto dobit Atlantic Grupe pala 33 posto

0

Atlantic Grupa je u 2016. ostvarila neto dobit od 163,2 miliona kuna (oko 43 miliona KM), što je 32,7 posto manje nego u godini ranije, pokazuju podaci iz nerevidiranog konsolidiranog finansijskog izvještaja kompanije objavljenog u utorak.

Dobit iz poslovanja prije kamata i poreza (EBITDA) iznosi 474,4 miliona kuna (blizu 125 miliona KM) i manja je za 16,4 posto, uslijed najavljenih ulaganja u razvoj distribucije vlastitih brendova u Njemačkoj i Austriji, navodi se.

Atlantic Grupa je u prošloj godini ostvarila prihode od prodaje od 5,1 milijardu kuna (preko 1,3 milijardi KM), što u odnosu na 2015. predstavlja pad od 5,5 posto. Pad prodaje, kako navode u kompaniji, uvjetovan je prekidom saradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane te deprecijacijom ruske rublje i srpskog dinara. Izuzmu li se navedeni efekti, prihodi od prodaje ostali su na prošlogodišnjem nivou.

Promatrano po tržištima, najveći rast prodaje od 4,4 posto ostvaren je na hrvatskom tržištu, koje je s udjelom u prihodu od 28,8 posto najveće tržište Atlantic Grupe. Znatno su porasli i prihodi na tržištu BiH, za 3,9 posto, pa u prihodu kompanije to tržište učestvuje sa 7,8 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 67,8 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 21,4 posto, farmaceutski lanac Farmacia sa 7,1 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju s 3,7 posto.

“U 2016. godini Atlantic Grupa je osnovala distribucijske kompanije u Njemačkoj i Austriji, sa svrhom plasmana ciljanih proizvoda s najvećim međunarodnim potencijalom na ova tržišta. Uz implementaciju strategije internacionalizacije poslovanja, nastavili smo s uspješnim restrukturiranjem područja Sportske i aktivne prehrane pojednostavljivanjem receptura i proizvodnog portfelja. Također smo ugovorima s novim principalima proširili distribucijske aktivnosti na regionalnim tržištima te smo nastavili aktivno razvijati vlastite brendove”, kazao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Uz ulaganje u distribucijske kapacitete na zapadu Europe, Atlantic je nastavio razvijati distribucijsko poslovanje ugovorima s novim s principalima u regiji (Beam Suntory za tržišta Srbije, Makedonije, Crne Gore, Kosova i Albanije) kao i na zapadu (švedski Nocco), navodi se u izvještaju.

Tokom 2016. godine Atlantic Grupa se fokusirala na restrukturiranje područja Sportske i aktivne prehrane te je godinu završila sa značajno efikasnijim poslovnim modelom koji podrazumijeva manji broj proizvoda s višom profitabilnošću, dok je u području proizvodnje za privatne robne marke sklopljena saradnja s novim partnerom te se nastavlja s razvojem novih proizvoda i pregovorima s novim potencijalnim partnerima.

Također, Atlantic je s EBRD-om i četiri partnerske banke (Erste, Raiffeisen, Sberbank i Unicredit) te Međunarodnom finansijskom korporacijom (IFC) dogovorio povoljnije finansijske uslove kreditnog paketa u vrijednosti od nešto više od 50 miliona eura uz produženu ročnost te je ostvareno i uspješno izdanje korporativnih obveznica.

 

Hina