Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je finansijske rezultate za prva tri mjeseca 2023. godine, s fokusom na:
Ukupna prodaja porasla je za 5,6%, i to na 23,5 milijarde CHF (u 2022. iznosila je 22,2 milijarde CHF). Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 4,0%. Neto nabave imale su pozitivan učinak od 0,3%.
Organski rast dosegao je 9,3%, čemu su doprinijela brojna geografska područja i kategorije. Cijene su dosegnule 9,8%, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. Realni interni rast (RIG) iznosio je – 0,5%.
Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 6% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.
Mark Schneider (izvršni direktor kompanije Nestlé) komentirao je: „Kompanija Nestlé ostvarila je snažan organski rast u prvom tromjesečju jer su naši timovi naporno radili na očuvanju obima prodaje kroz jak diverzificiran portfolio. Napori usmjereni na optimizaciju portfelja i odgovorno određivanje cijena pomogli su ublažiti postojeće pritiske uzorkovane dvogodišnjom inflacijom troškova. Nastavili smo s postojećim upravljanjem portfeljem te započeli zajedničko ulaganje u segmentu smrznutih pizza u Evropi. Ovo novo partnerstvo pruža najbolju moguću platformu za razvoj punog potencijala navedenog segmenta poslovanja. Nakon dobrog početka godine potvrđujemo svoje prognoze za cjelokupnu 2023. i ostajemo fokusirani na stvaranje vrijednosti za sve dionike.“
Nestlé Bosna i Hercegovina
“Vrlo smo ponosni na naš Nestlé tim u Bosni i Hercegovini koji je omogućio da Nestlé ostvari organski rast od 23,3%, što je najveći rast u Adriatic North Hubu. Dobri rezultati – trocifreni rast u kategoriji prehrana i dvocifren rast u gotovo svim ostalim kategorijama – odražavaju naš snažan fokus na postizanje još jačih rezultata do kraja 2023. godine.” istakao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.
Grupna prodaja
Organski rast iznosio je 9,3%. Cijene su dosegnule 9,8%, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. RIG je iznosio -0,5%, na što su utjecala ograničenja kapaciteta i mjere povezane s optimizacijom portfelja. Elastičnost potražnje i tendencije potrošača da odabiru jeftinije proizvode ostale su ograničene u smislu cjenovnih mjera. Kad je riječ o kategorijama proizvoda, proizvodi Purina PetCare najviše su pridonijeli organskom rastu, i to zahvaljujući snažnom zamahu znanstveno utemeljenih i vrhunskih robnih marki Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies. Što se tiče kafe, zabilježen je visok jednocifreni rast i pozitivni rast prodaje za Nescafé, Starbucks i Nespresso. Kad je riječ o kanalima, organski rast maloprodaje ostao je snažan te je iznosio 8,7%. Prodaja povezana s e-trgovinom porasla je za 13,6% te je dosegnula 16,2% ukupne prodaje Grupe. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 17,8%.
Prognoza za 2023. godinu
Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 6% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.