Cilj je povezati sve glavne gradove, ali i veće ekonomske centre u Evropi
Putovanje vozom od Madrida do Milana ili od Atine do Istanbula uskoro bi moglo postati stvarnost. Evropska unija pokreće ambiciozan projekat izgradnje kontinentalne mreže brzih željeznica, koja bi u narednih 20 godina trebala povezati sve glavne gradove i veće urbane centre širom Evrope.
Plan podrazumijeva razvoj željezničke infrastrukture duge više od 49.000 kilometara, kojom bi se povezali svi glavni evropski gradovi – od Lisabona i Madrida do Varšave, Atine i Istanbula. Cilj je da se postojeće pruge modernizuju, a nove izgrade po standardima brzih linija koje omogućavaju brzine od 250 do 350 kilometara na sat.
Evropska komisija ovaj projekat opisuje kao “zelenu alternativu” avio-saobraćaju, s ciljem smanjenja emisija ugljen-dioksida i promocije održive mobilnosti na kontinentu.
Skraćeno vrijeme putovanja
– Želimo da svaka evropska prijestolnica bude dostupna brzim vozom u roku od nekoliko sati. To je projekat jedne generacije, ali i korak prema klimatski neutralnoj Evropi – izjavila je komesarka za transport EU Adina Vălean.
Plan se oslanja na postojeći okvir TEN-T mreže (Trans-European Transport Network), koja već obuhvata ključne željezničke koridore. Novi projekat predviđa njihovo spajanje u jedinstvenu mrežu, koja bi omogućila nesmetan prelazak granica, jedinstvene standarde signalizacije i elektrifikacije, te interoperabilne vozove i tarife.
Ipak, realizacija plana nije bez izazova. Eksperti upozoravaju da će biti potrebno ogromno ulaganje, procijenjeno na više od 600 milijardi eura, kao i politički konsenzus država članica koje i dalje imaju različite tehničke standarde i prioritete.
Konkurencija jeftinim letovima
Osim troškova, problem predstavlja i konkurencija niskobudžetnim aviokompanijama, koje i dalje nude brže i jeftinije letove na mnogim evropskim relacijama. Ipak, EU računa na promjenu navika putnika, sve veću ekološku svijest i udobnost koju nudi željeznički prevoz.
Ako sve bude išlo po planu, prvi segmenti nove mreže mogli bi biti završeni do 2035. godine, dok bi do 2045. Evropa trebala biti povezana u jedinstveni sistem brzih vozova – od Portugala do Turske.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba