Iskra brodogradilište Šibenik potpisalo je ugovor o izgradnji novog hibridnog plutajućeg doka dužine 110 metara i nosivosti 4.000 tona, što predstavlja jednu od ključnih investicija u modernizaciju ovog hrvatskog brodogradilišta.
Plutajući dok je specijalna platforma koja se potapa i izranja kako bi brodovi mogli uploviti na nju radi popravke ili održavanja, a važna je jer omogućava remont i servis velikih plovila bez potrebe za suhim dokom.
Širi kapacitete za remont najvećih brodova
Ovo je najveća investicija iz strateškog investicijskog plana vrijednog više od 30 miliona eura, koji je Iskra najavila nakon što im je nedavno odlukom Vlade Hrvatske produžena koncesija na pomorskom dobru do 2054. godine.
Puštanjem doka u funkciju, Iskra brodogradilište dobit će mogućnost da radi poslove koje dosad nije moglo obavljati. Novi dok omogućit će:
- remont gotovo svih brodova Jadrolinije
- održavanje jahti dužih od 70 metara
- radove na novim korvetama za Hrvatsku ratnu mornaricu (HRM)
To znači značajno proširenje djelatnosti i jačanje pozicije brodogradilišta na regionalnom tržištu.
Impresivne tehničke karakteristike
Novi hibridni dok imat će:
- maksimalnu dužinu: 115 metara
- širinu: 32,4 metra
- kapacitet primanja plovila do: 100 metara dužine
- nosivost: 4.000 tona
Isporuka se očekuje u proljeće 2027. godine.
Projekat je dizajnirala turska kompanija Norden Shipdesign House. Dok je projektovan kao betonski ponton sastavljen od sedam sekcija, uz čelične bočne tornjeve dvostruke oplate – kombinacija koja ga svrstava među najnaprednije hibridne dokove u regiji.
Novi standard u brodogradnji na Mediteranu
Ugovor o gradnji potpisali su u Varni Roko Vuletić, predsjednik Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, te Danail Slavov, generalni direktor Terem – Shipyard Flotski Arsenal – Varna, brodogradilišta kojem je povjerena izgradnja doka.
Predsjednik Uprave Roko Vuletić istakao je značaj projekta.
– Potpisivanje ovog ugovora važan je korak za Iskra brodogradilište u nastavku razvoja naše lokacije u Šibeniku u jedinstveni, moderni i ekološki prihvatljiv brodograđevni i remontni centar izvrsnosti na Mediteranu.
Projekt je izvrstan primjer hibridnog doka koji spaja najbolje od čelične i betonske tehnologije te će, sa svojom modularnom strukturom, hibridnim energetskim sustavom i fokusom na operativnu učinkovitost, postaviti potpuno novi standard u regiji.”
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba


