Na ulazu u Sarajevo gradi se ogroman tunel, rokovi “nisu određeni”!

0

U decembru 2022. godine počela je izgradnja tunela Kobilja Glava kao dionice Prve transverzale. Iako Prva transverzala, kao ideja, stoji još od 80-ih godina prošlog stoljeća, izgradnja je konačno započela 26. oktobra 2020. godine.

Tunel će se nalaziti između naselja Šip i Hotonj u Vogošći, a tunelske cijevi bit će duge 700 metara.

Selmir Kovač, direktor Direkcije za puteve KS, potvrdio je za Avaz da se radovi na izgradnji tunela Kobilja Glava privode kraju.

– Radovi idu čak i ispred dinamike. Stižemo bez problema. Nema nikakvih problema kad je riječ o kopanju tunela. Uvodi se i treća smjena, a plan je da se u ovoj godini obje cijevi iskopaju – kazao je direktor Direkcije za puteve KS Selmir Kovač.

Kovač dodaje kako rok za završetak radova još nije precizno određen, jer se ide ispred dinamike, što se, kako kaže, “rijetko dešava”.

– Planirano je da se jedna cijev završi u sedmom, a druga u devetom mjesecu – istakao je Kovač.

Na pitanje o izgradnji Prve transverzale čija je dionica upravo spomenuti tunel, Kovač ističe da problem i dalje predstavljaju neriješeni imovinsko-pravni odnosi.

– Radovi na Prvoj transverzali su aktivni samo na tunelu, ostalo je da se završe imovinsko-pravni odnosi, a to ne radimo mi, nego Općina i Zavodi za izgradnju. Dok oni ne riješe imovinsko-pravne odnose, mi ne možemo graditi ništa. Svake sedmice su sastanci u Vladi, radi se ubrzano, prioritet je da se otkoči Prva transverzala, ali znate kako je s narodom… – rekao je Kovač.

Iz Direkcije za puteve dodaju i da se ove godine radi pretežno ubrzano na gradilištima, uskoro će početi i izgradnja XIII transverzale.

– Radovi idu dobro. Ono što nam je glavni projekt jeste otvaranje glavne gradske saobraćajnice. XIII transverzala je bila u zastoju zbog izmještanja ViK-ovih instalacija. Od sutra bi trebali radovi krenuti ubrzano na toj raskrsnici, da bi se završila za nekih mjesec ili dva – zaključio je Kovač.

Prva transverzala bi trebala biti duga 12 kilometara, a prostirala bi se od Marindvora do Jošaničke petlje u Vogošći.

Izgradnja tunela će koštati više od 60 miliona KM, a novac za izgradnju osiguran je kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Osim saobraćajnice, tunel će imati pješačku i biciklističku stazu i bit će dva metra širi od tunela na autoputevima.