Na Sarajevo Marketing Summitu predstavljene najbolje prakse i aktuelni trendovi

0

Sarajevo Marketing Summit, najveće bh. godišnje okupljanje svih koji se bave marketingom u kompanijama i institucijama, održan je danas u Sarajevu. Na ovogodišnjoj konferenciji, petoj po redu, učesnici su imali priliku da se upoznaju sa najsvježijim primjerima aktuelnih trendova i (r)evolucijom u marketingu.

Ovogodišnji Marketing Summit Sarajevo pripremljen je posebno za ljude koji žele biti marketinški voditelji budućnosti. Za sve one koji žele razumjeti zašto se i na koji način događa  marketinška (r)evolucija i kako se mijenja uloga direktora marketinga, naveli su organizatori In Academy i Finance Academy.

Pred više 400 učesnika, na Summitu je bilo riječi o tome koliko se promijenio marketing, šta je ono što od prošlih koncepata još uvijek funkcioniše a šta se mora zbog tehnologije, drugačijih potrošača i drugačije okoline promijeniti. Tokom cijelog dana, kroz izlaganja stručnjaka, praktičara i uspješnih poduzetnika demonstriralo se kakvo razmišljanje, koncepte i ideje mora imati pojedinac koji u budućnost želi voditi marketing, marketing svoje kompanije, svoga brenda ili svoj osobni marketing.

Konferenciju je otvorio Branislav Vujović, predsjednik i osnivač New Frontier Groupe koji je govorio o tome kako poslovni modeli mijenjaju biznis i marketing. Muhamed Hadžić iz Uniqa osiguranja kroz praktične primjere govorio je o efikasnoj implementaciji strategije branda na nivou regije.

O uspješnim marketinškim konceptima govorio je i Toni Balažič, CEO kompanije Panvita a Aleksandra Kregar iz Atlantic Grupe upoznala je učesnike sa razvojem marketinških funkcija u Atlantic Grupi. Kregar je govorila o tome kako je narasla marketing zajednica Atlantic Grupe, kako se marketing povezuje s IT-a i HR-funkcijom, kako je marketing funkcija postala glavni partner vodstvu i sve to na primjeru projekta transformacije unutar Atlantic grupe.

Aleksandra Kregar

Lukša Jakobušić, osnivač i direktor dubrovačkog One Suite Hotela, govorio je o projektu izgradnje i brendiranja hotela koji je proglašen za najbolji novootvoreni hotel u ovom dijelu Evrope.

„Hotel nismo pravili za goste. Mi zapravo nismo ni znali kako se hotel treba praviti. Mi smo ga pravili prema sebi, prema onome što bismo mi željeli da imamo kada dođemo u neki hotel. Naša ljubav prema putovanjima zapravo nam je pomogla da kreiramo hotel koji će gosti voljeti“, kazao je Jakobušić.

O provokaciji u oglašavanju govorio je Vedran Peršić, direktor marketinga i komunikacija Sberbank BH. Predstavio je primjere marketinških akcija Sberbank a za učesnike Summita otkrio je i pet principa koji čine tajnu njegovog uspjeha.

„Prva stvar je stalna želja za učenjem i za napredovanjem. Stvari se toliko brzo mijenjaju da mi moramo trčati kako bismo uopšte ostali na onom mjestu na kojem se nalazimo. Drugo, posvećenost rezultatima. Treće, energičnost u realizaciji. Okružite se pozitivnom energijom, pozitivnim ljudima… Četvrto, nesebičnost. Postižete puno veći efekat ako dijelite svoje znanje. Ne možete rasti ako ne rastu i vaši saradnici i vaša kompanija zajedno sa Vama. I peto, lojalnost“, kazao je Peršić.

Tatjana Perić iz kompanije NIS Gazprom Neft govorila je o principima uspješne saradnje u provođenju marketinških akcija. Kao neko ko dolazi iz kompanije koja je učestvovala u velikom broju ovakvih aktivnosti, Perić je izdvojila nekoliko najvažnijih elemenata.

„Prvo – krenite sa jasnim ciljem. Upozajte svoju kompaniju, svoje ciljeve. Drugo – Pronađite pravog partnera, partnera koji je zainteresovan i koji je pouzdan. Treće – Pronađite zajednički interes. Najbolje ćete ga pronaći ako budete pažljivo  slušali šta je to što vašeg partnera zanima i šta on želi. Četvrto – definišite tehničke detalje, precizirajte šta ko radi. I posljednji korak – mjerite efekte partnerstva i donosite zaključke za ubuduće“, kazala je Perić.

Sanja Bianculli iz fondacije Dogs Trust predstavila je aktivnosti koje su od ove neprofitne organizacije napravile brend koji je danas malo kome nepoznat.

„Imali smo dosta izazova u komunikaciji sa različitim ciljnim grupama. Od velikog straha ljudi, problema u zajednici, incidenata, neprovođenja zakona, brojnih socio-ekonomskih problema koji su nas često ostavljali u sjeni. No uz upotrebu svih alata koje smo imali na raspolaganju, prije svega javnih događaja, medijskih kampanja, podrške poznatih ličnosti, upotrebe društvenih mreža itd, kao rezultat danas imamo drastičnu promjenu u brojkama kada je u pitanju problem pasa lutalica“, kazala je Bianculli ističući važnost komunikacije i pravilno targetiranih marketinških kampanja.

Haračić i Vidović

Emir Haračić sa portala SporSport.ba i Ivan Vidović sa portala Klix.ba govorili su o digitalnom oglašavanju na domaćim medijima te istaknuli prednosti oglašavanja na premium portalim u odnosu na non-premium portale.

„Puno je veći efekat za jednu kompaniju ili instituciju ukoliko se oglašava na premium portalu. Ako želite postići više od toga da potrošač bude upoznat sa postojanjem vašeg brenda, odnosno da prema vašem brendu razvije pozitivan odnos, potreban vam je medij koji kod njega može probuditi takvu vrstu emocije. Taj medij nije portal na koji će potrošač doći slučajno, to je portal na koji se on vraća, kojem vjeruje i koji na neki način doživljava kao svoj. Ako je vaš jedini cilj povećati doseg vaše marketinške kampanje, možete koristiti Google i Facebook, ali ako želite kod potrošača probuditi emociju to ne možete bez oglašavanja na premium portalima“, kazao je Vidović.

Rado Daradan i Mic Melanšek iz Hurra Studios govorili su o tome kako danas s knjigama osvojiti čitatelje u Njemačkoj, Italiji, SAD-u … Publici su predstavili nekoliko primjera o tome kako prilagoditi plasman proizvoda krajnjim korisnicima u međunarodnom okruženju.

Ključni govornik ovogodišnjeg Sarajevo Marketing Summita bio je Huib van Bockel, osnivač TENZING-a, bivši šef marketinga Red Bulla.

Huib je osnivač kompanije TENZING, 100% prirodnog energetskog pića i bivši šef marketinga Red Bulla u Europi. Karijeru je započeo u Unileveru, zatim je svoj rad nastavio dalje u MTV Networks i stekao neprocjenjivo iskustvo u tradicionalnim i novim (društvenim) medijima te je bio odgovoran za jednu od prvih društvenih mreža na svijetu prije nego što je postao voditelj marketinga na Red Bullu, gdje je igrao ključnu ulogu u prijelazu iz poslovanja energetskih pića u medijski biznis.

Van Bockel je osvojio mnogobrojna prestižna priznanja: top 100 direktora marketinga od strane HotTopics-a, top 100 najboljih marketara od strane Campaign časopisa, top 100 inovatora Marketing Magazine časopisa i također top 50 influensera globalnih društvenih mreža, a svoje bogato iskustvo podijelio je danas i sa učesnicima petog Sarajevo Marketing Summita.

Summit je završen odabirom tri Marketing Superstara po izboru marketinške javnosti. Titule su ponijeli Mila Zovko, direktorica marketinga Podravke za tržište BiH, Almir Hodžić, vođa marketinga Perutnine Ptuj – BH i Jusuf Jamakosmanović, predstavnik marketinga i prodaje za BiH u kompaniji Turkish Airlines.