Milijarder koji dolazi u BiH već snažno investira u region

0

Vijest koju smo objavili prije nekoliko dana da će prvi nepalski milijarder Binod Čodri (Chaudhary) posjetiti Sarajevo 10. maja, izazvala je mnogo pažnje u javnosti.

Ova informacija naročito je interesantna ako se zna da ovaj bogataš sa Forbesove liste već snažno investira u naš region, te da je zainteresovan i za proširenje poslovanja.

Osim što ima veliku fabriku u Srbiji, više puta je obilazio Crnu Goru gdje je razmatrao mogućnosti investiranja.

U BiH dolazi kako bi na Univerzitetu u Sarajevu održao predavanje studentima, koji će imati priliku čuti inspirativnu priču prvog nepalskog milijardera o snovima, borbi i uspjehu.

Naime, osim što je uspješni biznismen, on je i autor knjige, zapravo inspirativne autobiografije „Making it big“. Knjiga je do sada objavljena na više jezika, a promocije su održane u cijeloj Aziji, u Americi, te Britaniji. U Srbiji i Crnoj Gori knjiga je objavljena pod naslovom „Osvajanje vrhova“, a očekuje se izdanje ove knjige i u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.

S obzirom na njegov interes za naš region (koji on vidi kao vrata Evrope), te na kapital kojim raspolaže, nema sumnje da bi se njegova posjeta mogla iskoristiti za predstavljanje potencijala BiH za moguće investiranje.

Čodri nije iz bogate porodice i nije studirao na skupim univerzitetima. Uspio je sam i za sebe voli da kaže da je “mali čovjek iz male zemlje sa velikim snovima”.  Zato ga često zovu da bude inspirativan i motivacioni govornik.

Investicije u regionu

Čodri je investicijski najsnažnije prisutan u Srbiji, gdje ima fabriku nudli u Rumi koja zapošljava stotine radnika i odakle se proizvodi izvoze širom svijeta.

On je prošle godine više puta posjećivao Srbiju i kazao je da razmatra i investicije u drugim oblastima u toj državi, od bankarskog sektora do turizma.

Osim toga, Čodri je prošle godine u više navrata posjetio Crnu Goru, gdje je već zvanično pokazao interesovanje za investiranje, posebno u oblast hotelijerstva, i gdje je održavao sastanke sa tamošnjim poslovnim ljudima.

Ko je Binod Čodri

Čodri je prvi nepalski milijarder na Forbesovoj listi milijardera, na kojoj se nalazi od 2013. godine.

Vlasnik je i predsjednik kompanije CG Corp Global, multinacionalnog konglomerata od 122 kompanije na pet kontinenata i sa 76 uglednih brandova na globalnom tržištu.

Međunarodni ugled u industriji robe široke potrošnje ostvario je kao čovjek koji stoji iza Wai Wai nudli, najčuvenijeg branda Chaudhary grupe.

Njegovi poslovni interesi usmjereni su i na oblast elektronike, hotelijerstva, infrastrukture, obrazovanja, telekomunikacija i nekretnina.

Chaudharyja smatraju jednim od najvećih filantropa današnjice. Zapažena su njegova ulaganja u obrazovanje i osnaživanje žena, a 2015. godine našao se na naslovnoj strani Forbes Asia kao jedan od 40 “outstanding givers in the world” jer je milione uložio u obnovu zemlje i gradnju kuća, poslije razornog zemljotresa koji je pogodio Nepal.

Savjeti za uspjeh

Čodri je, kako smo rekli, sve u životu stekao sam, a mnogo toga je podijelio s drugima. Stoga njegovi savjeti mogu i drugima otvoriti vidike.

  1. Budite ambiciozni, organizovani, uporni i gladni za uspjehom

“Status koji sam dosegao produkt je moje velike ambicije i snažne volje. Glad za uspjehom vas tjera naprijed. Kada sam preuzeo očev posao, znao sam da želim da proširim posao, da ne mogu da se zadovoljim porodičnom radnjom. Ne možeš postići velike ciljeve ako nemaš nikoga da ti u tome pomogne. Za tako nešto potrebna ti je organizacija, potrebni su ti stručnjaci.

Nailazio sam na mnoge izazove i situacije koje su me nagnale da se osjetim slabim. Obuzimao me je strah od poraza. Ipak, nikada se nisam predao. Iako sam bio neiskusan kada je otac pao u postelju, uradio sam sve sto je trebalo da razvijem posao.”

  1. Stav “Ko zna zašto je to dobro” sprečava da se razvijete

“Posao se ne vodi u skladu sa komplikovanim teorijama navedenim u debelim knjigama. Knjige pomažu u stvaranju stručnjaka, ali ne i poslovnih ljudi. Moja životna filozofija glasi da čovjek nikada ne smije ići linijom manjeg otpora i zadovoljavati se bilo čime što mu život servira. Takav stav, konstatacije “u redu je”, ” ko zna zašto je to dobro”  sprečava čovjeka da se razvije.

  1. Najbolje iskoristite vrijeme koje imate, nema reprize

“Vrijeme je nešto najdragocjenije na svijetu. Ne možete ga vratiti ma koliko ste spemni da platite. Kako najbolje da iskoristimo vrijeme koje imamo? To je pitanje od milijardu dolara. Život se ne vrti samo oko posla, imamo porodicu, prijatelje… Vrijeme koje ste izdvojili za profesionalni život morate maksimalno iskoristiti. Ako niste u stanju da pažljivo rukujete vremenom, onda možda niste u stanju da izađete na kraj i sa drugim stvarima.

Zemljotres u Čileu za mene je bio otkrovenje. Našao sam se licem u lice sa prolaznošću života. Ne smiješ ostavljati svoje snove i vokacije za kasnije, tvoje dužnosti i obaveze ne mogu da čekaju. To je sad ili nikad.

I, radost koju donosiš u život drugih ljudi nadmašuje ostale radosti. Tvoja sreća ne može biti apsolutna, ne može biti nezavisna od sreće drugih ljudi. Život je prolazan, njegova vrijednost mjerljiva je srećom koju unosiš u život drugih ljudi. Kada počneš tako da razmišljaš, cijeli život ti se promijeni. Pred tobom se pokaže cijeli jedan novi svijet.

  1. Družite se sa ljudima i učite od njih

“Ja sam samouk. Sve što sam naučio, naučio sam posmatrajući druge. Mnogo se družim sa ljudima. Kud god odem, stvaram nova prijateljstva, pažljivo slušam ljude, brižljivo ih proučavam, učim njihove trikove. Oni su moja poslovna škola”.

  1. Želi sve, a ne jedno nauštrb drugog

“Nešto moraš da žrtvuješ ako želiš nešto da postigneš”, rekao mi je otac. To je jedini očinski savjet koji nikad nisam mogao da prihvatim. Od života sam želio sve, a ne jedno nauštrb drugog.”

  1. Sa snažnom voljom možete sve

“Volim izazove i uživam u osjećaju pobjede kad ih savladam. To je moja slabost, ali i moja snaga. Uspješno savladavanje izazova pokazuje snagu volje. A ako imate snažnu volju, nema toga što nećete postići”.

  1. Ne čekaj da te se sjete, već se nametni

Dobar poslovni čovjek ne čeka da mu ljudi priđu nego ih poziva kod sebe, to sam naučio od dede koji je započeo kao ulični prodavac.

Deda je prodavao tkanine, sarije a dućan je otvorio 1934. godine. Dućan bi otvarao rano ujutru, pozdravljao komšije i prolaznike i to ranojutarnje otvaranja bilo je neka vrsta današnjeg PR-a.

  1. Ne glumi “velikog šefa” – kada si i ti dio tima, niko ne zabušava

Onaj ko sanja velike snove trebalo bi da se prihvati zadataka koji ga tjeraju da uloži cijelog sebe. Stručnost je nešto što se stiče.

Moj otac mi je govorio: “Učiš radeći, a ne gledajući druge kako rade. To što si šef ne znači da treba da izigravaš “velikog gazdu”. Ako i sam prioneš na posao, dobit ćeš bolje rezultate, jer ne samo da tako pokazuješ svojim radnicima da cijeniš to što rade nego i niko ne može da zabušava onda kad si i ti dio tima.”

  1. Kolege moraju da sa tobom dijele isti cilj

Kada sebi postaviš ambiciozan cilj to umije da bude zastrašujuće ali čovjek mora da doraste izazovu.

U biznisu ne možeš dosegnuti svoj cilj isključivo na osnovu sopstvenog razmišljanja, sposobnosti i truda. Tvoj uspjeh zavisi od okruženja, od toga da li tvoje kolege dijele tvoj san ili ne. Uspio sam da utrem svoj put za profesionalni razvoj i onda kad mi okruženje nije išlo na ruku. Moje kolege su bile uz mene i zato sam danas uspješan u svom poslu.”

  1. Svuda se može uspjeti i ima ideje za pokretanje posla, samo se osvrnite

Zamisao o instant nudlama rođena je pored pokretne trake na aerodromu. Mnogo Nepalaca donosilo je pakete nudli iz Indije i palo mi je na pamet da pokrenem proizvodnju instant nudli u Nepalu. Doveo sam velikog stručnjaka da iz Bankoka dodje u Nepal.

Nakon što je tri dana istraživao ulice i pijace Katmandua upitao me je podignutih obrva: “Stvarno želite da pokrenete fabriku nudli? To znači najmanje 30 hiljada pakovanja dnevno. Mislite li da uopšte možete da prodate toliku količinu u ovoj zemlji?”

Ispričao sam mu čuvenu priču o dva trgovca koja su otišla na isto tržište. Jedan se vratio i rekao kako tamo niko ne jede i nema ni tržišta, drugi se vratio i rekao da tamo niko ne jede, znači ima tržišta. Tako je rođen “Wai Wai”.

Autor: BiznisInfo