Mesihović za BiznisInfo: Online prodaja preuzima primat

0

Autor: Danijela Mrkić – Kupovina putem interneta, naročito elektronskih uređaja, uzima sve više maha u BiH i polako ali sigurno zamjenjuje tradicionalni način trgovine. Menadžer prodaje u firmi Univerzalno Damir Mesihović kaže za BiznisInfo da se putem interneta već obavlja oko 30 posto trgovine.

BI: Koliko je online prodaje uzela maha u BiH, odnosno koji je omjer tradicionalne i online prodaje?

– Online prodaja u BiH u zadnje vrijeme je dosta zastupljena s obzirom da sve više kupaca ima pristup

internetu, a prodavaci na svojim portalima nude opcije za tu vrstu kupovine. Kupcima je ovo mnogo jednostavniji način šopinga tako da već 30 posto ukupne prodaje čini upravo online prodaja.

BI: Koje su prednosti online prodaje za kupcu a koje je prodavača?

– Prednost za kupca je dosta lakša komunikacija, skraćivanje vremena odluke te izbjegavanje bespotrebnih

Damir Mesihović

Damir Mesihović

obilazaka prodavnice i gubljenja vremena. Samim tim su i manji troškovi s obzirom da usluge dostave nude sami prodavaci. S druge strane, prodavac ima potencijalno veći broj kupaca jer online kupovinu moze izvršiti bilo ko na teritoriji cijele BiH.

BI: Koliko BiH prati svjetske trendove u toj oblasti?

– BiH pokušava uhvatiti korak s velikim svjetskim online prodavnicama nudeći profesionalnu i brzu uslugu, ali još postoji problem kod kupaca koji su orijentisani tradicionalnom načinu kupovine, odnosno nemaju dovoljno povjerenja, za šta se nadamo da će biti prevaziđeno kako i kvalitet usluge bude rastao.

BI: Šta je vaš savjet za kupce koji nabavljaju određeni artikal putem interneta? Da li je kupac dovoljno zaštićen?

– Kupac prvo treba da provjeri rejting firme, da li ima dovoljno pozitivnih transakcija, te iskustvo prethodnih kupaca da bi se odlučio za tu vrstu kupovine. Dalje, detaljna i precizna komunkacija prilikom narudzbe je neophodna kako ne bi došlo do nesporazuma. Kupac je zaštićen isto kao i prilikom bilo koje kupovine. Uvijek se dobije željeni proizvod i u stanju kakvo je navedeno obzirom da su i pošiljke osigurane prilikom transporta. Ukoliko dodje do problema savjesni prodavaci uvijek izađu u susret kupcu.

BI: Vaša firma je za kratko vrijeme napravila veliki rezulta. Koliko je teško uspjeti kada se uzmu u obzir svi problemi u društvu?

– Već u samim počecima smo ulagali u ovaj vid prodaje prepoznajući nadolazeći trend online kupovine te ostvarili pozitivne rezultate iako tržište online prodaje nije bilo dovoljno razvijeno. Sve poteškoće u na samom startu smo upsješno prevazišli i sada je online trgovina jedna od naših najjačih karika u lancu prodaje. Kupcima preporučujemo da kupuju upravo na ovaj način.