Maloprodajno tržište u Sarajevu: Ko raste, ko pada a ko su novi igrači

0

Maloprodajno tržište u Sarajevu postaje sve konkurentnije, a borba sve oštrija. Pojavljuju se novi igrači na tržištu dok se oni postojeći bore da zadrže prevlast, piše BiznisInfo.ba.

Tržištem dominira kompanija Bingo iz Tuzle koja će biti samo još snažnija. Bingo je nedavno kupio Grand Centar na Ilidži gdje će uskoro otvoriti svoj market, čime će dodatno ojačati poziciju.

S druge strane, ovo će značajno oslabiti poziciju Mercatora koji će morati iseliti iz ovog objekta koji mu je donosio značajne prihode. Mercator će teško uspjeti nadoknaditi ovaj gubitak jer je riječ o velikom tržnom centru, a u Sarajevu je skoro nemoguće naći slobodan prostor za otvaranje prodavnica te veličine.

Mercator svakako kaska za Bingom, a sada će ta razlika postati još veća.

Osim toga, na tržište uskoro ulazi njemački Lidl, koji će sigurno uzeti dio kolača, ali će i on teško nanijeti veću štetu Bingu. Kao prvo, Lidl je jedva našao jednu veću lokaciju za supermarket, u ulici Džemala Bijedića. Osim nje, pitanje je koliko će dobrih lokacija uspjeti naći njemačka kompanija.

Osim toga, zna se da Lidl uglavnom prodaje jedan ograničen broj proizvoda, uglavnom iz vlastite proizvodnje, pa će i po tome teško moći biti konkurencija Bingu koji ima mnogo širi asortiman.

Osim Lidla, na sarajevsko tržište ulazi i kompanija Yimor iz Domaljevca sa svojim lancem Mega Diskont prodavnica. Nakon početnog uspjeha na Ilidži i u Ilijašu, otvaraju prvu prodavnicu na Otoci, te najavljuju daljnju ekspanziju u Sarajevu.

No, iako i oni mogu dobiti svoj dio kolača, vjerovatnije je da će najviše naštetiti manjim igračima poput Konzuma, koji u posljednje vrijeme više igra na kartu manjih, kvartovskih prodavnica.

Upravo u tom segmentu će svoju šansu tražiti i Mega Diskont, svjestan da ne može biti konkurencija velikim igračima.

Na tržištu se pojavili i Crvena Jabuka Marketi, s prvim Gastro marketom u Sarajevu koji privlači veliki broj posjetilaca. Ovaj market je pravo osvježenje u gradu zbog specifičnog koncepta i ostaje da se vidi da li će se kompanija dalje širiti u glavnom gradu BiH.

Sarajevski lanci Robot, Amko i Hoše komerc imaju određeni udio na tržištu ali ne pokazuju prevelik interes za dalje širenje na prostoru Sarajeva.