Industrija kruzinga jedan je od najteže pogođenih segmenata turizma, a s obzirom na to da niko još jasno ne vidi svjetlo na kraju tunela, najpoznatije svjetske kompanije za kruzing putovanja krenule su u kresanje troškova od kraja jula.
To kresanje predviđa ne samo mirovanje, nego i demontažu, odnosno rezanje postojećih kruzera koji su posljednjih sedmica završili u Turskoj ili Italiji, u gradovima Aliaga, odnosno Piombino, piše Novac.hr.
Iako svjetske kompanije nerado izvještavaju o konkretnim brodovima kojima su namijenile “smrt u sjekačima”, zasad je poznato da su u Aliagi završila tri broda: brodovi Monarch i njegova “sestra” Sovereign kompanije Pullmantur Cruises, te Carnival Fantasy kompanije Carnival Cruises, inače najveće kruzing kompanije u svijetu sa sjedištem u Sjedinjenim Američkim Državama.
“Smrt” u Piombinu u naredna tri mjeseca dočekat će i kruzer Costa Victoria, takođe u vlasništvu Carnival Cruisesa, jedan od prvih brodova koji je osuđen na demontažu kao posljedicu teške korona krize, pandemije koja, prema pisanju Financial Timesa, Carnival Cruisu mjesečno iz džepa izbija oko milijardu dolara, koliko je potrebno da bi ta kompanija održavala trenutno usidrenu flotu.
Prema procjenama CLIA, najvećeg međunarodnog kruzing udruženja, pandemija je spriječila kružna putovanja za otprilike 32 miliona putnika, a iako su početkom avgusta neke kompanije nastavile putovanja na manjim kruzerima, većina velikih i dalje ne plovi, što se na dnevnoj bazi reflektuje na njihovoj zaradi, odnosno gubicima.
Logičan potez u takvim je uslovima je usidravanje, pa čak i demontaža postojećih brodova, od kojih dobar dio završava u rezačima, dosta ranije nego što bi se to dogodilo u normalnim okolnostima.