Japanski automobilski proizvođač Nissan objavio je polugodišnji gubitak koji premašuje 4,5 milijarde dolara i najavio zatvaranje sedam fabrika širom svijeta.
Ova odluka označava jedan od najdubljih rezova u istoriji kompanije i još jedan udarac na industriju koja se bori s padom prodaje, rastom troškova i ubrzanom tranzicijom prema električnim vozilima.
Od rasta do preživljavanja
Nissan, nekada simbol japanskog industrijskog čuda, danas se suočava s realnošću globalnog tržišta koje se dramatično promijenilo. Kompanija je u prvih šest mjeseci fiskalne godine prijavila neto gubitak od 671 milijardu jena (oko 4,5 milijardi dolara), što je daleko iznad očekivanja analitičara.
Prema pisanju Reutersa i The Guardiana, plan restrukturiranja uključuje gašenje sedam proizvodnih pogona do 2027. godine i otpuštanje više od 20.000 zaposlenih – oko 15% ukupne radne snage.
U fokusu su fabrike u Evropi, Aziji i Latinskoj Americi, gdje je Nissan izgubio tržišni udio i konkurentnost.
Strukturni problemi koji traju godinama
Iako se pandemija i globalna energetska kriza često navode kao razlozi problema, uzroci su mnogo dublji.
Nissan već godinama pati od:
- preširokog proizvodnog portfelja,
- slabe profitabilnosti malih modela,
- neuspjelog repositioniranja brenda nakon skandala s bivšim direktorom Carlosom Ghosnom,
- i sve jače konkurencije iz Kine, koja dominira tržištem električnih automobila.
Kompanija je pokušala uhvatiti korak s tranzicijom prema EV segmentu, ali bez jasne strategije i ulaganja kakva imaju rivali poput Tesle, BYD-a ili Hyundaija.
Promjena globalnog poretka u auto-industriji
Nissanov pad simbolično pokazuje promjenu globalne ravnoteže u automobilskoj industriji.
Japanski brendovi, nekada sinonim za inovaciju i kvalitet, sada gube korak pred kineskim i južnokorejskim proizvođačima koji dominiraju elektrifikacijom i softverskom integracijom vozila.
Dok Toyota i Honda pokušavaju balansirati između hibrida i čistih EV modela, Nissan se suočava s egzistencijalnim pitanjem – može li preživjeti bez potpune transformacije?
Najdublja transformacija
Pad Nissana tako je više od poslovne vijesti – to je znak da se završava era u kojoj su Japanci diktirali tempo svjetske auto-industrije.
Zatvaranje sedam fabrika i milijarde u gubicima označavaju početak najdublje transformacije Nissana u 21. stoljeću.
Ukoliko novi menadžment ne redefiniše strategiju i ne pronađe svoje mjesto u eri električnih i softverskih automobila, Nissan bi lako mogao postati još jedan podsjetnik na to kako industrijski giganti padaju kada ne prepoznaju promjenu vremena.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba



