Kolektivni pregovori propali: Njemačkoj prijeti veliki štrajk – Hoće li svi vozovi stati?​

0

Sljedeće sedmice prijete novi veliki štrajkovi zaposlenih na njemačkoj željeznici, pišu njemački mediji

Kako navode njemački mediji, opet su propali kolektivni pregovori između Deutsche Bahna i Sindikata mašinovođa GDL-a.

Šef sindikata mašinovođa GDL-a navodno bi u ponedjeljak trebao najaviti kada će i zašto njihovi mašinovođe ponovo stupiti u štrajk, piše Fenix magazin.

Milioni putnika i mašinovođa uznemireni

Zbog štrajka bi mogli biti otkazani mnogobrojni vozovi. Milioni putnika i mašinovođa su uznemireni i ljuti, zaključuju njemački mediji.

Njemački ministar prometa Volker Wissing sada apelira na GDL i Deutsche Bahn: “Insistiranje na maksimalnim zahtjevima neće nas dovesti nikamo. Narodu ove zemlje više ne bi bilo razumljivo da nakon višemjesečnih pregovora dođe do ponovnog štrajka jer odgovorni za pregovaračkim stolom nisu uspjeli pronaći rješenje.”

Štrajkovi će posebno pogoditi ekonomiju

Novi štrajkovi posebno će pogoditi ekonomiju jer ne se neće odvijati ni teretni promet. To bi moglo dovesti do uskih grla u opskrbi i prekida industrijskih opskrbnih lanaca. Probleme bi zbog dugotrajnijih štrajkova imat će i transport ugljena do elektrana i dobavljača energije.

Wissing stoga upozorava: “Osim golemog poremećaja u svakodnevnom životu velikog dijela stanovništva, odgovorni bi se trebali sjetiti da je u Evropi rat. Ovaj spor oko ugovora ne smije postati sigurnosni rizik! Moramo pronaći zajedničko rješenje za ovaj problem.”

Problem kraće radno vrijeme

Spor u kolektivnim pregovorima između sindikata mašinovođa i Deutsche Bahna prvenstveno se odnosi na kraće radno vrijeme (35 umjesto 38 sati) za radnike. Posljednji pregovori propali su u četvrtak nakon četiri sedmice. Deutsche Bahn je optužio GDL za nespremnost na kompromis.

GDL je četiri puta do sada paralizirao velike dijelove željezničkog prometa u Njemačkoj u aktuelnom sporu oko plaća.

Tokom dva štrajka upozorenja i dva duža štrajka danima su mirovali međumjesni, regionalni i teretni promet, piše Fenix magazin.