Koji je najvrijedniji brend na svijetu

0

Američka kompanija za onlajn trgovinu, Amazon, zadržala je treću godinu zaredom titulu najvrijednijeg svjetskog brenda na rang listi “Brand Finance Global 500” za 2020., a kultni italijanski proizvođač luksuznih automobila Ferrari je ostao najsnažniji globalni brend drugu godinu uzastopno.

Kako se navodi u izveštaju “Brand Financea”, vrijednost robne marke Amazon je probila do sada nedostižan prag od 200 milijardi američkih dolara, prenosi Tanjug.

Naime, vrijednost brenda Amazon je sa prošlogodišnjih 187,9 milijardi dolara porasla za 18 procenata ove godine, na 220,8 milijardi, nadmašivši za preko 60 milijardi dolara drugoplasirani Google, i za 80 milijardi dolara Apple, koji je na trećem mjestu.

Na četvrtoj poziciji najvrijednijih svetskih brendova nalazi se Microsoft, peti je južnokorejski Samsung, slijede kineski ICBC (6), Facebook (7), Walmart (8), a listu prvih deset najvrijednijih zaokružuju još dva kineska brenda – Ping An i Huawei.

Ferrari je, s druge strane, najsnažniji svjetski brend među samo 12 robnih marki na rang listi, sa indeksom snage od 94,1 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA +, prenosi Blic.

Na drugom mjestu po snazi brenda je “Disney”, treći je kneski WeChat, a u top 10 su i Sberbank, Deloitte, Coca-Cola, Tencent, Rolex, PwC i PayPal.

Nijemci dominiraju u Evropi

Kada je riječ o Evropi, njemački brendovi su nadmašili druge zemlje. Među 10 najvrijednijih robnih marki na Starom kontrinentu, čak šest je njemačkih, a na firme iz te zemlje također otpada 6 procenata ukupne vrijednosti 500 rangiranih svjetskih brendova.

To se u velikoj mjeri pripisuje rastućoj njemačkoj automobilskoj industriji, koju predvodi “Mercedes-Benz” sa procijenjenom vrijednošću brenda od 65 milijardi dolara.

Evropski sektor luksuzne mode također bilježi značajan rast vrijednosti, pri čemu je robna marka “Louis Vuitton” ojačala za 21 posto na 16,5 milijardi dolara, “Gucci” za 20 procenata na 17,6 milijardi, a “Chanel” za 19 odsto na 13,7 milijardi dolara.