Preuzimanjem 67 Franca marketa sa 900 zaposlenih u Crnoj Gori, prošle sedmice je završena i posljednja faza kupoprodajne procedure u skladu sa ugovorom koji su krajem maja formalno zaključile kompanije Mercator-CG i Franca.
Kako smo objavili prošle sedmice, finalizacijom tog preuzimanja, Mercator-CG postaje najveći poslodavac u Crnoj Gori, sa preko 2.500 zaposlenih, dok sa 195 maloprodajnih objakata postaje i najšire rasprostranjen trgovački lanac u državi.
Franca marketi u narednom periodu poslovanje nastavljaju pod istim nazivom i u ovom trenutku nisu planirane izmjene režima rada, opisa radnih mjesta ili lokacije obavljanja posla.
Mercator CG je inače dio zagrebačkog konzorcijuma Fortenova, dok su Franca marketi bili u vlasništvu Hilmije Franca i njegove porodice iz Bijelog Polja.
Ova firma je osnovana u sklopu Mesne industrije Meso-promet koja je s radom započela 1990. godine. Jednom ranijom prilikom, ispričao je kako je izgradio biznis.
Hilmija je krenuo od zanatske radnje za preradu mesa, a prekretnica se desila 2003. godine, kada je otkupio većinski paket akcija AD ”Eko-Meso”.
– Kada sam krenuo u privatni posao bila su teška vremena, promjena društvenog uređenja u čitavom regionu. U nekakvoj nemaštini donio sam odluku da krenem samo da bi se preživjelo, od nule sam počeo. U jednoj baraci, sa pozajmljenih par hiljada maraka – ispričao je Franca prije nekoliko godina za podgoričke “Vijesti”.
Kasnije je nastao i trgovački lanac, ali i hoteli, lokali…
Uvidom u finansijske iskaze dvije kompanije za 2022. godinu, primjećuje se da je Mercator po obimu veća kompanija od Franca marketa, ali da je ova druga napravila mnogo bolji poslovni rezultat. Naime, Franca Marketi su u prošloj godini napravili 2,2 miliona eura čiste dobiti, što je čak 88 posto više nego godinu ranije. S druge strane, Mercator CG je ostvario neto gubitak od 916 hiljada eura.
Zahvaljujući većoj mreži maloprodajnih objekata, Mercator je ostvario značajno veće poslovne prihode (146 miliona eura) u odnosu na kompaniju koju kupuje (90,2 miliona eura).
Uvod u još veće uspjehe
Kako je prošle sedmice kazala Senke Marković, regionalna koordinatorica Franca maloprodajne mreže, ovo preuzimanje je veliki razlog za zadovoljstvo, ne samo zato što su zaposleni Franca marketa sada dio velikog tima, već zato što predstavlja uvod u još veće, zajedničke uspjehe.
– Vjerujemo da će nas zajednička snaga, resursi, brojni benefiti i iskustvo koje donosi IDEA, dodatno motivisati da budemo još bolji u svom poslu. Želim da istaknem da je naša želja da radimo zajedno s novim kolegama kako bismo izgradili još uspješniju budućnost za sve nas. Nema sumnje da će ovo spajanje donijeti brojne koristi kako za naše zaposlene tako i za naše potrošače – kazala Marković.