U poslovnim krugovima danas je odjeknula vijest da banjalučka kompanija Tropic Maloprodaja pokušava preuzeti slovenački trgovinski lanac Tuš.
Tropic je u vlasništvu luksemburške firme Tropic, koja je u vlasništvu Bojana Risovića, koji je ujedno i direktor i sin osnivača Mirka Risovića, i Ivane Domazet. Tropic je potvrdio razgovore. Dio Tropica je i lanac marketa Crvena jabuka koji posluje na teritoriji Federacije BIH.
Tropic, najveći trgovački lanac po ukupnim prihodima u Republici Srpskoj, lani uprihodovao oko 700 miliona KM, piše BiznisInfo.ba.
Iako najveći po prihodima, Tropic je ostvario najmanju zaradu od svih velikih lanaca. Ona je lani iznosila 3,1 milion KM, u odnosu na 7,8 miliona koliko je bila godinu ranije i 11,6 miliona iz 2022.
“Napadali” Mercator
Ovo nije prvi put da Tropic pokušava preuzeti neki veliki lanac. Prije nekoliko godina vlasnici Tropica su poslali ponudu za preuzimanje Mercatora u BiH kada je ta kompanija bila u krizi. No, na kraju Mercator ipak nije prodat. Inače,
Tropic maloprodaja je kompanija koja se bavi trgovinom punih 30 godina.
Još davne 1986. godine osnovana je trgovina koja se tada zvala “Crvena Jabuka”. Nakon rata, 2002. godine kompanija Tropic otvara prvi hipermarket Tropic Centar Banjaluka.
Već četiri godine kasnije Tropic postaje najveći maloprodajni lanac u Republici Srpskoj. Godine 2007. Tropic prelazi u vlasnišvo Delta holdinga i posluje pod nazivom Delta Maxi.
Četiri godine kasnije belgijski maloprodajni lanac Delez kupuje Delta Maxi. U međuvremenu, Tropic preuzima lokalni trgovački lanac mojMarket sa 13 maloprodajnih objekata.
No, 2014. godine, u aprilu, prvobitni vlasnici Tropic kompanije preuzimaju 100 posto vlasništva nad 39 prodajnih objekata Deleza BiH, koji su nosili naziv Tempo i Maxi. Dakle, Risovići vraćaju vlasništvo nad lancem koji su osnovali.
Do novembra 2015. godine, Tropic posluje kao Tropic maloprodaja i mojMarket d.o.o. U novembru 2015. godine izvršeno je spajanje ova dva društva u jedno, pod nazivom Tropic maloprodaja d.o.o.
Godine 2018. osnivaju kompaniju “Crvena jabuka marketi” sa sjedištem u Jajcu, a s ciljem širenja na teritoriji Federacije. Ovaj lanac je kasnije formalno pripojen Tropicu, a ostaje samo brend Crvena jabuka na objektima.
Prošle godine smo objavili da Tropic priprema i ekspanziju na teritoriji Srbije, te da će otvoriti nekoliko objekata u Beogradu i Novom Sadu.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba