Kina: Pala prodaja automobila zbog slabe tražnje za SUV-ovima

0

Prodaja automobila u Kini pala je u julu za 5,3 odsto na godišnjem nivou, usljed slabljenja tražnje za SUV vozilima.

Na najvećem svjetskom tržištu automobila je prošlog mjeseca kupljeno 1,6 miliona sedana, SUV-ova i kombija, dok je ukupna prodaja, uključujući kamione i autobuse, pala za četiri odsto na 1,9 miliona, prema podacima kineske Asocijacije proizvođača automobila, prenosi agencija AP.

Tražnja se “ohladila” usljed prognoziranog usporavanja kineskog ekonomskog rasta i nakon što je zvanični Peking pooštrio kontrolu kreditiranja kako bi zauzdao rast zaduživanja.

Prodaja električnih i hibridnih vozila, podstaknuta subvencijama i drugim vidovima vladine podrške, porasla je za 47,4 odsto na 84.000, ali je činila tek pet odsto ukupne prodaje.

Prodaja SUV vozila pala je za 8,4 odsto na 633.000, a sedana za 1,2 odsto na 815.000.