Kako se istopilo bogatstvo najbogatijih Nijemaca

0

Početkom 2018. godine Georg Schaeffler postao je najbogatija osoba u Njemačkoj jer su porasle dionice firme “Continental AG”, proizvođača dijelova za automobile, u kojoj on i njegova majka Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann imaju većinski udio. Tada je njihovo zajedničko bogatstvo iznosilo 35 milijardi dolara.

Sada imaju tek četvrtinu tog iznosa. To je dijelom posljedica pandemije koronavirusa, koja je značajno smanjila prodaju automobila, ali i šireg trenda prelaska na električne automobile.

Schaeffleri su svaku od posljednje dvije godine završili sa manje novca nego što su započeli, a 2020. može biti ista. Oboje su samo ove godine izgubili oko četvrtine svog bogatstva.

Iako su i dalje super-imućni, pad bogatstva Schaefflera, koji je jedan je od najvećih među svjetskim milijarderima, ukazuje na usporavanje globalne proizvodnje vozila.

Trpe velike gubitke

Georg (55) i Maria-Elisabeth (78) također kontrolišu firmu “Schaeffler AG”, koja se suočila sa sličnim pritiscima kao “Continental”. Dionice u obje firme ove godine su pale za više od petine. Schaeffleri trenutno “vrijede” 8,5 milijardi dolara.

Druge porodice povezane s autoindustrijom također trpe gubitke. Susanne Klatten i Stefan Quandt, glavni dioničari proizvođača automobila Bayerische Motoren Werke AG (BMW), i predsjednik Hyundai Motor Group Chung Mong-Koo, doživjeli su pad bogatstva ove godine za oko 10 posto.

“Continental”, jedan od najvećih svjetskih dobavljača dijelova za vozila, prošle godine je objavio planove za temeljne reforme radi povećanja profita. Firma je zatim u martu najavila da će istražiti dodatna smanjenja troškova i potencijalno zatvaranje postrojenja, a kasnije je rekla da će smanjiti isplatu dividendi kako bi uštedila oko 350 miliona eura.

U međuvremenu, “Schaeffler AG” razmatra novi program smanjenja troškova zbog problema sa pandemijom koronavirusa.

Počeli od drvenih kolica

Georgov otac i stric osnovali su 1946. godine “Schaeffler” – koji se tada zvao “INA-Holding Schaeffler KG” – kako bi pravili drvena kolica. Firma se proširila 1949. nakon što je Georgov otac, izumitelj, razvio metodu za proizvodnju pouzdanih ključnih komponenti.

Do ranih 1990-ih, “Schaeffler” je imao više od 20.000 radnika u tvornicama na tri kontinenta. Kada mu je otac umro 1996. godine, Georg Schaeffler naslijedio je 80 posto kompanije tada već poznate po kugličnim ležajevima koja nosi njegovo prezime, dok je njegova majka naslijedila ostatak.

Kontrolu u “Continentalu” preuzeli su 2008. godine.

D. Sinanović