Mate Rimac osnivač je i vlasnik kompanije Rimac Automobili koja je proizvođač prvog potpuno električnog automobila na svijetu. Kompanija osnovana 2009. godine danas vrijedi 136 miliona eura, u samom je vrhu inovativnih svjetskih kompanija, zapošljava preko 250 radnika i ima trenutno otvorenih 100 radnih mjesta.
O tome kako je kompanija koju je osnovao student kojem su se prije devet godina smijali dok je govorio o svojim snovima proizvela Concept One koji je četvrti najbrži električni automobil na svijetu, danas je na konferenciji Pouzdanost 2017 u Sarajevu govorio Miroslav Zrnčević, testni i razvojni vozač u Rimac automobilima.
„Kompanija Rimac automobili osnovana je 2009. godine u Svetoj Nedelji kako bi proizvodila vozila na električni pogon. Do prije 3 godine kompanija je zapošljavala 20 ljudi, danas ih je 250. To su uglavnom inžinjeri mašinstva i elektrotehnike. U našem timu rade ljudi iz 16 zemalja uključujući i Bosnu i Hercegovinu. Takođe, imamo trenutno otvorenih 100 radnih mjesta za koja se javljaju ljudi iz cijelog svijeta“, kazao je Zrnčević.
Od samog početka, vizija kompanije je bila stvaranje super automobila za 21. vijek. A kako bi superautomobil nastao, bila je neophodna nova tehnologija koje tada na tržištu ili nije bilo ili je bila preskupa.
Na sreću, inovacije Mati Rimcu nisu bile strane. On je još 2005. godine u sklopu svog maturalnog rada izumio rukavicu koja je zamjenjivala tastaturu i miša. Bio je to njegov prvi izum a nakon toga osvojio je brojne nagrade na svjetskim sajmovima inovacija. Prve patente zaštitio je još prije svoje 20. godine.
Zajedno sa dizajnerom Adrianom Mudrim, čim je završio fakultet krenuo je u osmišljavanje električnog vozila. Za razliku od velikih kompanija kojima su i države obilato pomagale da investiraju u svoje elektične uzdanice, dvojcu u Rimac automobilima novca je itekako nedostajalo. Na početku nisu ni bili svjesni koliko košta razvoj električnog vozila.
„Cijena razvoja električnog vozila je ogromna. Giganti poput BMW-a, Damiler ili Porschea ulažu od 1 do 6 milijardi u razvoj koncepta. Dovoljno je reći da je cijena prednjeg svijetla koje smo željeli bila između 2 i 15 miliona eura. Mi taj novac nismo imali. I onda smo došli o zaključka: ako nemaš novac da nešto kupiš onda to napravi“, ispričao je Zrnčević danas publici okupljenoj na konferenciji Pouzdanost 2017.
Tako su i uradili. Razvili su sve vlastite elemente neophodne za razvoj koncepta električnog automobila. Razvili su svoj softver, ovjese, interijer, dizajn, produkciju. Razvili su svjetlo koje nisu mogli priuštiti i sada ga, umjesto da ga kupuju, kao unikatan proizvod prodaju drugim kompanijama za koje rade.
Uporedo sa razvojem koncepta vlastitog električnog automobila, Rimac automobili radili su i za brojne druge kompanije i od toga su, kako kaže Zrnčević, živjeli. Među njima su svjetski giganti no ugovorne klauzule dozvoljavaju da se spomenu samo Aston Martin i Koenigsegg.
„Za razliku od velikih kompanija koje prate trendove na mjesečnoj bazi u Rimac automobilima stvari su se mijenjale na dnevnoj bazi. Poređenja radi, Tesla je za razvoj svojih automobila od vlade dobila 465 miliona dolara a sam Elon Musk uložio je 4,9 milijardi. Rimac automobili su u prvom krugu obezbijedili finansiranje od 10 miliona eura i od toga broj radnika sa 20 povećali na 100. U drugom krugu finansiranja obezbijedili smo 30 miliona eura i tada je broj narastao na 250. U poređenju sa drugima, imali smo mali tim ali vrlo vrijedan i proaktivan tim koji je san pretvorio u stvarnost“, ispričao je Zrnčević.
Nakon godina upornog rada, nastao je Concept One. Svoju konceptualnu premijeru doživio je u Frankfurtu 2011. godine, 2016. godine organizovana je premijera produkcijskog primjerka a 2017. godine prvi primjerci, njih 7, biće isporučeni kupcima.
Concept one od 0 do 100 ubrzava za 2,5 sekunde, maksimalna brzina mu je 355 km/h i u potpunosti je hrvatski proizvod.
Prema listi koju su u ponedjeljak objavili svjetski mediji, od Concepta One brža su samo tri automobila: Tesla Roadster, Faraday Future FF 91 i Tesla Model S P100D.
Za razliku od 2006. godine kada je najavio da će u svoj stari BMW e30 ugraditi električni motor, Rimcu se danas ne smiju. Svjetski giganti zainteresovani su za ulaganje u njegovu kompaniju no danas su Rimac automobili ti koji biraju s kim će raditi. U tvornici u Svetoj Nedelji radi se sve pod jednim krovom: dizajn i izvedba prototipa, lakiranje, testiranje itd, a najavljeno je i širenje tvornice.
„Naš cilj je da budemo svjetski lider. Upornost je ključ a pouzdanost je garant za budućnost“, kazao je Zrnčević danas.
Podsjetimo, konferencija Pouzdanost 2017. održana je danas u hotelu Hills u Sarajevu. Okupila je oko 400 učesnika i na njoj su dodijeljena priznanja najuspješnijim firmama u BiH.
B.Š.