Kako je padao profit BH Telecoma

0

Kompanija BH Telecom i ove godine je zabilježila pad prihoda i dobiti, što je nastavak trenda koji traje već godinama. Kako je BiznisInfo objavio u petak, poslovni prihodi BH Telecoma u 2019. iznosili su 461 milion KM, a neto dobit 50,9 miliona maraka.

Prihodi kompanije u posljednjih osam godina smanjeni su za više od 100 miliona KM, a čista zarada je manja za 2,5 puta, piše BiznisInfo. Naime, 2012. godine poslovni prihodi su iznosili 579 miliona a neto dobit 126 miliona marka.

Evo kako su se kretali poslovni rezultati BH Telecoma od tada do danas:

Poslovni prihodi

  • 2019.   461 milion KM
  • 2018.   480 miliona KM
  • 2017.   499 miliona KM
  • 2016.   523 miliona KM
  • 2015.   534 miliona KM
  • 2014.   551 milion KM
  • 2013.   566 miliona KM
  • 2012.   579 miliona KM

Neto dobit

  • 2019.   50 miliona KM
  • 2018.   56 miliona KM
  • 2017.   63 miliona KM
  • 2016.   92 miliona KM
  • 2015.   80 miliona KM
  • 2014.   78 miliona KM
  • 2013.   118 miliona KM
  • 2012.   126 miliona KM

Inače, kada se govori o padu prihoda obično se kao razlog napominje manje korištenje telefonskih usluga zbog pojave besplatnih aplikacija za komuniciranje.

No, to je tek djelimičan razlog rezultata BH Telecoma, jednostavno zato što telefonske usluge danas predstavljaju samo dio prihoda telekom kompanija.

Dobar primjer transformacije u skladu s uslovima na tržištu je Mtel, koji je snažno ušao u sektor distribucije medijskog sadržaja i interneta, razvojem vlastite mreže ali i akvizicijama.

Mtel je kupio vodećeg kablovskog provajdera u RS – Elta Kabel Doboj, ali i firme Telrad net i Blicnet, čime je stekao apsolutnu dominaciju na teritoriji RS. Mtel je na taj način uspio zaustaviti trend pada i u prošloj godini zabilježio je rast prihoda i dobiti.

Naravno, sve to nije došlo po niskoj cijeni. Primjera radi, samo je preuzimanje kompanije Blicnet plaćeno 70 miliona KM, i sve to ne bi bilo moguće bez podrške Mtelovih vlasnika – Telekoma Srbija i države Srbije.

S druge strane, lidersku poziciju u Federaciji kada je riječ o distribuciji medijskog sadržaja preuzela je United grupa, odnosno Telemach.

BH Telecom također je snažno ušao u ovaj sektor ali nije preuzeo vodeću poziciju ni na jednom dijelu BiH, nije ulazio u veće akvizicije za razliku od svojih konkurenata, pa nije uspio kompenzirati pad prihoda od telefonskih usluga koji je neminovan. 

Vlada FBiH nije ovaj sektor smatrala strateški bitnim, pa je novac od dobiti BH Telecoma ulagala u druge svrhe, naprimjer u izgradnju cesta.

BiznisInfo.ba