Sa transportom pošiljki standardne veličine smo se svi već upoznali, te nam je jasno kako dospiju na bilo koje odredište na planeti. Ali, ono što nas fascinira je kako transportovati robu koja teži nekoliko desetina tona i čije dimenzije prevazilaze standardne brojke?
Dakle, transport odjeće, obuće, elektro opreme, nakita i sličnih svakodnevnih pošiljki nam nije misterija. Ali, da li ste ikada razmišljali kako se masivne i stvari ogromne težine i dimenzija oko nas transportuju? Kako dođu na svoje odredište stvari poput vjetrenjača, tenkova, kranova, mini kuća ili jahti? Šta se dešava u situacijama kada ih trebamo transportovati na drugi kraj svijeta?
Obzirom da se ovakve pošiljke zbog svojih dimenzija ili težine ne mogu uklopiti u uobičajena sredstva za transport (palete, kontejnere, šlepere), potrebno je pronaći drugi način. Tu na scenu ne nastupa magija, nego “specijalni transporti” i kompanije specijalizovane za prijevoz velike, teške, složene ili vrijedne opreme, uključujući i rasute terete.
“Svaki uspješni specijalni prijevoz započinje organizovanim i detaljnim planom. Ako odvojite dovoljno vremena za organizaciju i planiranje svakog detalja ovog procesa, pošiljateljima možete uštedjeti značajnu količinu vremena i novca, istovremeno smanjujući rizik od neočekivanih događaja. Dakle, dobra priprema je od ključnog značaja”, objašnjava Sanjin Hamidović, direktor kompanije cargo-partnera, koja među svojim zaposlenima ima i eksperte za specijalni transport – tzv. Project cargo.
Stvari postaju jasnije – nakon što odlučimo izrazito tešku i gabaritnu pošiljku poslati na drugi kraj svijeta, prvi korak koji moramo učiniti je pronaći profesionalce – kompaniju cargo-partner, koja dalje preuzima brigu o stvarima neophodnim za siguran prevoz robe.
Osnovu za planiranje specijalnog transporta predstavljaju dimenzije pošiljke. Naizgled mala i zanemariva odstupanja mogu napraviti velike probleme. Dimenzije su i glavni preduslov za odabir transportne rute, jer građevine poput tunela, mostova, nadvožnjaka, naplatnih kućica i sl. mogu zbog svoje visine ili širene predstavljati prepreku ili dovesti čak do oštećenja pošiljke. Na primjer, ukoliko je visina tunela niža od visine pošiljke ili ako se pošiljka ne obezbjedi dobro u kontejneru, što može dovesti do “šetanja” i oštećenja iste.
Važno je napomenuti da svaki specijalni transport mora posjedovati dozvolu od nadležnih organa. A dozvola se izdaje upravo na osnovu dimenzija.
Robu ove veličine ne šaljemo na put u solo režiji. Uobičajeno je da se specijalni transporti vrše pod određenom pratnjom. To može biti tehnička i policijska, zavisno od vrste pošiljke.
Transport kreće onog momenta kada je sve dobro isplanirano. Svaka zemlja ima različite protokole što se tiče carinskih procedura, odobrenja i drugih obaveza koji se moraju poštivati. Ovo nisu stvari koje će Vas okupirati, kada odlučite potražiti pomoć stručnjaka i organizaciju prepustiti u njihove ruke.
Eksperti u polju pružanja transportnih usluga svojim savjetima i iskustvom mogu pomoći firmama u svim regulatornim razmatranjima i procesu izrade budžeta, pakiranja pošiljke, usmjeravanja, te odabira najbolje rute.
Nakon što su su obavljene sve predradnje koje se odnose na planiranje, pristupa se praktičnom dijelu – utovaru i realizaciji transporta. Cestovni dio transporta ili popularno nazvan pre-carriage, obavlja se specijalnim vozilima – niskopodne prikolice sa vise osovina, specijalni tegljaci a na brod se dalje ukrcava u specijalnoj opremi – open top i flat rack kontejneri i platforme.
Može se zaključiti da je riječ o kompleksnom, ali zanimljivom procesu, koji prolazi bez problema kada za njegovu realizaciju odaberemo profesionalce.
Oblast u kojoj uvijek ima prostora za usavršavanje
Kada se radi o specijalnim transportima, tu uvijek ima prostora za poboljšanje. Praćenje i analiza rezultata realiziranih transporta ovog tipa, dovest će do daljnjih poboljšanja i inovacija u budućim pošiljkama.