Jedan od ‘najjačih’ kantona u prometnoj blokadi. Dokad?

0

Iako jedan od najprometnijih i privredno najrazvijenijih kantona u Bosni i Hercegovini, Tuzlanski kanton i dalje nema nijednog kilometra autoceste ni brze ceste.

Također, Tuzlanski kanton na godišnjem nivou u budžet Federacije BiH donosi milione KM, a zauzvrat je dobio potpunu cestovnu blokadu zbog čega vlasti u Tuzlanskom kantonu žele samostalno krenuti u cestovne i infrastrukturne projekte.

Ekonomske perspektive Tuzlanskog kantona su ogromne jer je ovaj kanton jedan od ekonomski najrazvijenijih. No, za infrastukturne perspektive izostaje razumijevanja s viših nivoa vlasti, posebno federalne, koja ni ove godine nema u planu izgradnju brze ni autoceste u Tuzlanskom kantonu.

– Postojeće stanje s našim magistralnim putevima, mislim da to više uopće ne treba dokazivati. Svima nam je to jasno, da je to više ne održivo i da ga trebamo mijenjati – kazao je Faruk Širbegović, iz Udruženja poslodavaca Tuzlanskog kantona.

– Hajmo postaviti prioritete i da oni koji dođu na bilo koje pozicije, u institucijama Tuzlanskog kantona, a posebno viši nivoi vlasti i oni koji budu poslanici u oba doma Federalnog parlamenta da snažno zastupaju te interese – naglasio je Irfan Halilagić, premijer Tuzlanskog kantona.

A sve dosadašnje strukture, koje su iz Tuzle izabrane na federalni nivo, zaspostavljale su infrastrukturno Tuzlanski kanton. Pa se tako do Sarajeva iz Tuzle 120 kilometara putuje čak dva i po sata.

Jedna od najgorih magistralnih cesta je i Tuzla – Doboj.

– Ova sredina nije za posljednjih trideset godina izrodila političku elitu koja bi u prvi plan stavila interese. Dakle mi moramo voljeti domovinu od svog dvorišta, ulice i grada iz kojeg dolazimo. Nekako ljudi odavde, kada odu preko Karaule zaborave odakle su krenuli, pa tamo glasaju za koeficijente koji su štetni po interes lokalne zajednice. Prave se autoputevi, a najmnogoljudniji kanton sa najvećim prihodima, sa njvišim industrijskim nema kilometra autoputa. To ne može biti slučaj – kaže Edin Delić, gradonačelnik Lukavca.

Najzanimljiviju, ali i najrealniju konstataciju tokom konferencije u Tuzli, čija je tema bila upravo cestovna infrastruktura, imao je državni ministar prometa i komunikacija Edin Forto. Kaže, najveća misterija poslijeratne bosanskohercegovačke politike je da je Tuzla, umjesto da je postala najveći logistički centar, potpuno ostala cestovno i željeznički izolirana.

– Kad god neko pita kad će autocesta Sarajevo-Beograd, ja kažem onda kada se Tuzla deblokira prema sjeveru. Tad će biti i to je ključni momenat u izgradnji te komunikacije – kazao je Forto.

Tuzlanski kanton je u 2024. godini prometno ostao potpuno izoliran. Potpuno je ugašen željeznički promet, aviokompanije otkazuju saradnju s Međunarodnim aerodromom Tuzla, a zakrpljene i prenapučene magistralne ceste ostaju i dalje surova realnost, kojom ćemo očito još dugo voziti.

Izvor: BHRT