Historijski trenutak za Evropu: Probijen tunel koji će povezivati sjever i jug kontinenta

0

Evropa je jučer svjedočila važnom trenutku u svojoj saobraćajnoj historiji – probijen je istražni tunel koji će biti dio Baznog tunela Brenner (Brenner Base Tunnel, BBT), monumentalnog infrastrukturnog projekta koji će u budućnosti direktno povezati Italiju i Austriju ispod Alpa.

Kada bude završen, BBT će postati najduži podzemni željeznički tunel u svijetu, s dužinom od 55 kilometara, odnosno 64 kilometra kada se uključi postojeća podzemna veza do Innsbrucka.

Premijerka Italije, Giorgia Meloni, na svečanosti povodom probijanja tunela izjavila je da „zajedno činimo odlučujući korak za izgradnju jednog od najvećih infrastrukturnih projekata na cijelom kontinentu“.

– Ovo je historijski dan za Italiju, Austriju i cijelu Evropu – naglasila je.

Ogroman uticaj na putovanja i trgovinu

Novi tunel će značajno skratiti putovanje između Fortezze (Franzensfeste) u Italiji i Innsbrucka u Austriji – sa sadašnjih 80 minuta na manje od 25 minuta.

Trenutno, preko prijevoja Brenner svake godine prođe:

  • više od 2,5 miliona kamiona,
  • oko 14 miliona vozila,
  • čak 50 miliona tona robe.

Oko 70 posto transalpskog teretnog prijevoza odvija se cestom, dok željeznica učestvuje sa samo 30 posto. Upravo zbog toga Evropska unija snažno podržava ovaj projekt, s ciljem preusmjeravanja teretnog saobraćaja sa cesta na željeznicu, čime će se smanjiti emisija štetnih gasova i zagađenje okoliša.

Njemačka kao ključni faktor

Iako je probijanje tunela veliki korak naprijed, postoji zabrinutost da bi Njemačka mogla usporiti cijeli proces. Naime, sjeverne pristupne rute prema tunelu još nisu završene.

Njemačke vlasti i dalje rade na planiranju i odobrenju ključnih željezničkih koridora, a bez njihovog dovršetka puni potencijal BBT-a ne bi mogao biti ostvaren. Postoji bojazan da bi taj dio mogao kasniti i do 2040. ili čak 2050. godine.

Rokovi i troškovi

Projekt je prvobitno trebao biti završen ranije, ali je došlo do brojnih odlaganja. Sada je planirano da tunel bude pušten u rad do 2032. godine, što predstavlja značajno kašnjenje u odnosu na prvobitne rokove.

Troškovi izgradnje trenutno se procjenjuju na 8,5 milijardi eura, što je oko 2,5 milijardi više nego što je inicijalno planirano.

Bazni tunel Brenner je projekt koji će preoblikovati evropski transport i trgovinu. Kada bude završen, pružit će brzu, ekološki održivu alternativu cestovnom transportu kroz Alpe.

Ipak, uspjeh projekta zavisi i od koordinacije među državama, posebno kada je riječ o Njemačkoj i njenim pristupnim rutama. Ovaj trenutak probijanja istražnog tunela označava veliki korak naprijed, ali i podsjetnik da pred Evropom stoje još veliki izazovi na putu do konačne realizacije.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba