Google ne može Huaweiju odobriti korištenje aplikacija za nove telefone

0

Google je potvrdio da zbog američke zabrane ne može kineskom tehnološkom divu Huaweiju izdati licence za svoje aplikacije, što znači da novi model Huaweijevog pametnog telefona neće imati Googleove popularne aplikacije poput Mapsa i YouTubea.

U maju je američka vlada ograničila američkim kompanijama prodaju proizvoda i usluga Huaweiju, navodeći kao razlog brigu za nacionalnu sigurnost. U Huaweiju opovrgavaju optužbe da špijuniraju za vladu u Pekingu.

U julu je američki predsjednik Donald Trump rekao da će biti dopuštena neka izuzeća, ali američki dužnosnici nisu odobrili nijedan od 130 zaprimljenih zahtjeva za dozvolu za poslovanje s Huaweijem.

Googleov operativni sustav Android za mobilne uređaje softver je otvorenog koda, što znači da ga svaki proizvođač može mijenjati i prilagođavati prema svojim potrebama i potom ponuditi na svojim uređajima, poput pametnih telefona i tableta.

Potreban im je ipak sporazum s Googleom da u operativni sustav uključe i njegove popularne aplikacije kao što su Maps, Pay, Search, Photos, Play Store i YouTube.

Ništa od pristupa Google Playu

Iz Googlea su u četvrtak objavili da neće moći odobriti Huaweiju korištenje aplikacija. Prema najnovijem Googleovom saopćenju, novi Huaweijev telefon neće imati pristup Google Playu, što bi moglo značiti da kupci neće imati pristup ni drugim popularnim aplikacijama, tumači BBC.

Iz Huaweija su se oglasili saopćenjem, poručujući da će “i dalje koristiti operativni sistem Android i ekosistem ako američka vlada to dozvoli”.

“U protivnom ćemo nastaviti razvijati vlastiti operativni sustav i ekosustav”, priopćili su iz Huaweija, pokrenuvši internetsku stranicu Huawei Answers na kojoj potrošači mogu dobiti odgovore na sva pitanja.

U međuvremenu su pripremili vlastiti operativni sistem Harmony OS kao rezervni plan, a u oktobru namjeravaju predstaviti novi model pametnog telefona Mate 30 Pro.

Analitičari smatraju da će Huawei teško prodavati mobitele bez Googleovih aplikacija, posebno u Evropi, budući da potrošači očekuju pristup svim popularnim aplikacijama na koje su navikli, navodi BBC a prenosi agencija Hina.