Kupovina putem interneta doživljava procvat u Evropskoj uniji zbog promjena navika i sklonosti kupaca, a pandemija koronavirusa vjerovatno će ubrzati taj trend, objavio je evropski statistički ured Eurostat.
Internet je u 12-mjesečnom periodu zaključno s martom koristilo 89 posto građana Evropske unije u dobi od 16 do 74 godine, a njih 72 posto kupilo je ili naručilo robu ili usluge za privatnu upotrebu, pokazuje istraživanje Eurostata za 2020. objavljeno krajem prošle sedmice, prenosi Hina.
U 2019. godini internet je za kupovinu koristilo 68 posto korisnika, a 2015. njih 62 odsto.
U najvećem su broju kupovinu na internetu u posmatranom pariodu prigrlili korisnici mreže u Holandiji i Danskoj – njih čak 91 odnosno 90 posto. Blizu je i Njemačka, gdje se za kupovinu online odlučilo 87 posto korisnika.
U Hrvatskoj je u 12 mjeseci zaključno s martom internet za kupovinu upotrijebilo 69 posto korisnika. U 2015. godini na mreži je kupovalo njih 44 podsto.
Nešto manje od polovine korisnika koristilo je internet za kupovinu u Bugarskoj (42 posto), Rumuniji (45 posto) i Italiji (49 posto).
Podaci za Francusku i Italiju nisu bili dostupni.
Najviše se kupuje odjeća
U prvom prošlogodišnjem tromjesečju najviše su se u EU na internetu kupovali odjeća, obuća i dodaci, koje je kupilo 64 posto korisnika mreže.
Slijede filmovi i serije, koje je putem striminga i preuzimanja datoteka kupilo 32 posto internet kupaca.
Dostavu hrane i pića iz restorana, lanaca brze hrane i ugostiteljskih objekata naručilo je njih 29 posto, a 28 posto kupilo je opremu za domaćinstvo i za vrt.
Gotovo isti udio njih kupovao je kozmetičke proizvode, šminku i velnes proizvode te štampane knjige, časopise ili novine, kompjutere, tablete, telefone ili opremu.