Evropa i Afrika bit će povezane tunelom ispod mora?

0

Ovo je projekt od historijske važnosti za oba kontinenta

Maroko, Španija i Portugal zajedno će ugostiti Svjetsko fudbalsko prvenstvo 2030. godine. A upravo je ta godina iznesena kao realan rok za izgradnju tunela koji će povezivati Evropu i Afriku.

Ideja o gradnji tunela između Španije i Maroka prvi se put javila još 1979. godine, a ovih je dana oživljena i o njoj se intenzivno razgovara u dvije susjedne zemlje, koje dijeli more i Gibraltarski moreuz. Evo što se zasad zna o ambicioznom planu za voz Evropa-Afrika.

Trenutno let između španske metropole Madrida i marokanskog grada Tangera, traje oko sat i po. Ako bi se neko na isti put uputio automobilom, trebalo bi mu oko devet sati i morao bi se u jednom trenutku ukrcati na trajekt.

Novi tunel otvorio bi mogućnost direktne veze vozom od Madrida do Casablance, cijelo bi putovanje trajalo oko pet i po sati i imalo više stajališta na ruti. Prolazio bi ispod Gibraltara i vodio u Tanger, a iz njega i u druge marokanske gradove.

Vlasti obje zemlje prije nekoliko godina pokrenule su analizu starih planova iz 1979. i istraživanje područja Gibraltarskog moreuza kako bi utvrdile koliko je projekt izvediv i održiv u današnje vrijeme.

Održano je i nekoliko sastanaka na kojima je izražena namjera da se plan realizira, a kao poželjan rok istaknuto je da to bude “što je prije moguće”, piše Euronews, prenosi Putni kofer.

Ozbiljniji pregovori počeli su u februaru prošle godine i nastavljeni su do danas. Cilj je, kako se navodi, “razvijanje dobrih odnosa između dvije zemlje, te razvoj bolje infrastrukture i prometnih veza”.

O detaljima samog plana i novog tunela zasad se ne zna puno. Ako se plan ostvari, tunel će biti dug 27,5 kilometara. Trošak još nije poznat, no zna se da je riječ o projektu teško više od milijarde eura. Do sada su samo na istraživanje Španci potrošili 2,3 miliona era.

Trasa tunela, prema stranici Railtech, išla bi od Punta Paloma u Tarifi do Punta Malabata u Tangerskom zaljevu. Kopao bi se do maksimalno dubine od 300 metara i imao nagib od najviše tri posto.

Za izgradnju bi, procjenjuje se, trebalo oko pet godina – taman da tunel bude gotov do fudbalskog prvenstva. Ako se plan ostvari, uvjereni su inicijatori, bit će to strateški projekt za Španiju, Maroko, ali i cijelu Evropu i Afriku.