U poslovnom svijetu koji se ubrzano mijenja i razvija, za uspjeh nije dovoljno samo raditi stručno, profesionalno i produktivno. Razlika između uspjeha i neuspjeha je mogućnost da hrabro i agilno stvaramo inovativne vrijednosti – proizvode, procese i poslovne modele.
Upravo s tim ciljem tim trenera i konsultanata TARGER INNOVATION FACTORY osmislio je edukativni događaj “Kako kreirati inovativne proizvode, procese i poslovne modele?” koji je održan 10. i 11. decembra u Sarajevu.
Trening je izveden kao kombinacija seminara, radionice, konferencije i panel diskusije a imao je za cilj da učesnicima omogući novi način kreativnog razmišljanja i inovativnih procesa i pokaže modele kako ih početi primjenjivati.
Glavni predavač na treningu bio je dr. Advan Begović, čije su specijalnosti strateško planiranje, razvoj biznisa i Industrija 4.0, a koji je učesnicima prenio korisna iskustva iz uspješnih njemačkih malih i srednjih kompanija, ali i giganata poput firme Siemens. Jedan od predavača je bio i dr. Hadis Bajrić, specijalist za SCM – Supply Chain Management, metode optimizacije operativnih procesa i design thinking.
Ulogu predavača imao je i Tarik Kadrispahić, suosnivač i direktor konsultantske kuće Targer Engineering & Consulting.
– Trening je okupio mnogo učesnika i izazvao veliki interes bh. kompanija. Tema treninga je inovativno poslovno djelovanje, ali za realni sektor. Dakle ovo nisu inovacije u oblacima… Kad govorimo o inovacijama najčešće se misli na IT industriju koja naravno prednjači, ali mi ovdje govorimo o inovacijama za industriju i za realni sektor. Kako biti inovativan u industriji i kod onih koji opslužuju tu industriju? Kako jedna obična bosanskohercegovačka firma koja proizvodi na primjer namještaj i radi za krajnjeg kupca u Njemačkoj, može inovirati svoje poslovne procese, modele i rješenja – kazao je Kadrispahić.
On je pojasnio da je riječ o jedinstvenom događaju namijenjenom proizvodnim kompanijama u različitim sektorima.
– Inovativnost je vrlo bitna tema. Inovacija znači raditi nešto novo, biti kreativan, raditi na poboljšanjima… Zašto je to bitno? Pa mi ne možemo čekati jer se tržište jako brzo mijenja, moramo se u hodu stabilizirati i inovirati određene procese unutar kompanije… Uzmimo na primjer trenutni izazov nedostatka radne snage. Razmišljajmo o tome kako biti inovativan u upravljanju kadrovima? Počeo je pravi rat za kadrove, ljudi se iseljavaju… Kako privući radnike, kako ih zadržati… Naše proizvodne kompanije su nažalost još uvijek dosta konzervativne i najviše razmišljaju o mašinama i opremi, ali inovativnost se može primijenjivati u različitim segmentima poslovanja a nekada je dovoljno prekopirati ono što se radi u nekim drugim industrijama, kao što je na primjer IT industrija – kazao je Kadrispahić.
Pored moderatora i glavnih predavača, svoj nastup su imali i gostujući izlagači i panelisti koji dolaze iz realnog sektora koji su predstavili primjere inovativnog poslovanja iz prakse.
Učesnici su se kroz teoriju i vježbe upoznali sa nekim od trenutno najpopularnijih koncepata za razvoj inovativnih proizvoda i biznisa, kao što su agilnost, otvorenost prema inovacijama, design thinking, disruptivna tehnologija i poslovni modeli.
Inoviranje poslovnih modela
– Drago mi je što smo se počeli baviti ovom temom koja je inače malo zapostavljena. Svi smo se u svojim kompanijama nekako fokusirali na improviziono djelovanje odnosno ono što u određenom trenutku ocijenimo kao najbolje, na osnovu iskustava stečenih kroz praksu i stečenih znanja i vještina. No ovo zasigurno jeste smjer u kojem trebaju ići kompanije u Bosni i Hercegovini – da se napravi sistem koji će podstaći kreativnost u drugima, odnosno zaposlenima, i naravno vrednovati i validirati te inovacije shodno analitici i rezultatima – kazala je Jasminka Ciljević, rukovodilac razvoja u Trim diviziji u Prevent grupaciji koja je bila jedan od učesnika treninga.
Nermin Beganović iz kompanije ADK d.o.o. Novi Travnik smatra da su treninzi poput ovog izuzetno interesantni i bitni za sve uposlene u industriji a naročito rukovodioce.
– Ovaj trening usmjerava sistematično na procese i na puteve kako da se pristupa inovativnosti i promjenama ka poboljšanju poslovanja a to je našem tržištu neophodno jer smo na margini poslovanja, ako gledamo zapadnoevropske standarde. Na ovaj način razvijamo i timski duh i organizacijsku kulturu, kako bismo lakše krenuli putem inovativnosti – kazao je Beganović.