Drastičan pad: Bimal u velikom gubitku!

0

Kompanija Bimal iz Brčkog, jedan od najvećih regionalnih proizvođača jestivog ulja, prošle godine doživjela je veliki zaokret u poslovanju.

Prihodi firme drastično su pali i ona je potonula u gubitak, nakon dugo godina pozitivnog poslovanja i rasta, piše BiznisInfo na osnovu finansijskog izvještaja kompanije.

Bimal je, naime, prošle godine ostvario neto gubitak od čak 7,7 miliona maraka.

Samo godinu ranije, firma je imala dobit od 7,6 miliona KM. Pozitivan rezultat bilježen je i prethodnih godine.

Poslovni prihodi su još drastičnije pali, sa 218 miliona maraka u 2017. godini na 174,8 miliona prošle godine, što ukazuje na velike probleme unutar ove kompanije i vjerovatno će imati određenih posljedica. 

Iz kompanije Bimal danas je poslato saopšenje za javnost povodom rezultata u 2018. godini. U samom saopštenju se ne navodi nijedan konkretan podatak iz poslovanja kompanije, odnosno infomacije o dobiti i prihodima. Saopštenje prenosimo u cijelosti:

Iako je poslovna godina bila teška, a globalna privreda kretanja nepredvidiva, BIMAL na prvo mjesto stavlja svoju odgovornost prema zaposlenima i povjerenje svojih direktnih i indirektnih saradnika.

Posljednji finansijski izvještaj fabrike za proizvodnju jestivog ulja BIMAL pokazuje značajnu razliku u odnosu na prošlogodišnje rezultate, što je ishod nepovoljnih makroekonomskih kretanja na svjetskom tržištu, negativnih ekonomskih aktivnosti na izvoznim tržištima, kao i nestabilne mikroekonomske klime u pogledu domaćeg tržišta.

„Naš proizvod, jestivo ulje je prije svega berzanska roba, pa su usponi i padovi cijena nešto što isključivo diktira tržište. Mi smo u prvom dijelu godine svjedočili iznenadnom višemjesečnom zaustavljanju izvoza zbog jednostrane odluke Turske, a poslije je uslijedio i pad turske lire što je zajedno imalo snažan uticaj na naše poslovanje. Dodatno, krajem godine došla je i odluka Kosova o uvođenju 100% carine na uvoz robe iz BiH, što je opteretilo i kontinuitet našeg izvoza“ rekla je Nataša Pucar, direktor Korporativnih komunikacija STUDEN Holdinga. 

Međutim, usmjerenost kompanije BIMAL nije samo na dobit nego i na cjelokupnu biznis atmosferu u zemlji, koja bi trebalo da ide u korist rasta i razvoja realnog sektora, budući da se privreda prirodno naslanja na unutrašnju i spoljnu politiku Bosne i Hercegovine.

„Naš finansijski izvještaj donosi određene posljedice, ali BIMAL prije svega vodi računa o sigurnosti i odnosu prema svojim zaposlenima, njihovoj ličnoj stabilnosti, kao i o uspješnosti rada naših partnera koji zahvaljujući kompaniji BIMAL grade i sopstvene saradničke odnose“ rekla je Nataša Pucar.

Iz kompanije BIMAL su rekli da je pripadnost poslovnoj grupi od velikog značaja, jer donosi i posebnu prednost koju dosadašnji uspješan rad potvrđuje.

„Uprkos teškoj godini BIMAL vjeruje u postavljenu strategiju i ne odustaje od novih razvojnih mogućnosti, a kao dio poslovnih ciljeva jeste i preuzimanje somborske fabrike za proizvodnju jestivog ulja NOVO SUNCE, što predstavlja novi ciklus našeg regionalnog rasta“ izjavila je Pucar.