Puštanjem u promet novog tunela Ivan u sklopu autoceste na koridoru 5C, odnosno dionice Tarčin – Ivan, napravljen je izuzetno bitan korak u povezivanju regije Bosne na sjeveru i Hercegovine na jugu.
Osim što je BiH dobila novih 6,9 km autoceste na koridoru, pokazalo se koliko je važna i učinkovita finansijska pomoć Evropske unije u sklopu paketa koji se realizira putem Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke, piše Večernji list BiH.
Geografski gledano, dionica je građena kroz izuzetno zahtjevan teren koji je tražio niz prilagodbi i svaladavanje izazova u kontekstu građevinske struke, a prolaskom novim tunelom kroz prijevoj Ivan vidljivo je kako, po standardima, sigurnosnim i svim ostalima, može stati uz bok s najsuvremenijim evropskim cestovnim pravcima.
Uključujući dionicu Tarčin – Ivan, u FBiH je do sada izgrađeno više od 120 km autoceste na koridoru 5C, a puštanjem u promet ove dionice BiH je dobila blizu 100 km funkcionale, moderne autoceste koja povezuje Bradinu s izlazom Zenica sjever.
Kada je riječ o tehničkim karakteristikama nove dionice, ona je, osim činjenice da se gradila na brdsko-planinskom terenu, a što je sa sobom nosilo i posebne izazove, bila podijeljena na dva LOT-a. LOT 1, dužine 4,9 km, pruža se od Tarčina do samog ulaza u tunel Ivan, a najvažniji objekti na tom dijelu autoceste su dva vijadukta – Raštelica 1 i Raštelica 2 ukupne dužine 1150 m. Ukupna vrijednost ugovora za radove i nadzor LOT-a 1 iznosila je 80.358.278 eura s PDV-om, od čega je iznos od 50.000.000 eura finansiran kreditom Evropske investicijske banke; 11.780.000 eura kroz grant EU, dok je nacionalni finansijski udio iznosio 7.400.000 eura. Izvođač radova bio je Konzorcij Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo i Granit AD Skopje, dok je nadzor vršio Institut IGH d.d., Zagreb. Projektant je bio Divel d.o.o. Sarajevo, Integra d.o.o. Mostar.
LOT 2 je sam tunel Ivan koji s dijelovima otvorene trase ima ukupnu dužinu od 2 km. Tunel Ivan sastoji se od dviju cijevi, od kojih svaka služi za jedan smjer prometa; dužina desne tunelske cijevi, uključujući ulaznu građevinu, je 1.721 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761 m.
U kontekstu troškova, ukupna vrijednost investicije za LOT 2 iznosila je 69.588.464 eura s PDV-om, od čega je dio u iznosu od 50.000.000 eura finansiran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj; 11.480.000 eura osigurano je grantom EU, dok je nacionalni finansijski udio iznosio 1.660.000 eura.
Navedena dionica pokazatelj je kako izgradnja koridora 5C kroz FBiH napreduje utvrđenom dinamikom te, unatoč izazovima, koji se manifestiraju kroz rast cijena, ovaj strateški investicijski projekt realizira se sukladno donesenim planovima.
Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić nedavno je tokom obilaska ove nove dionice potvrdio da je FBiH pokrila cjelokupan koridor 5C, odnosno finansijski je ugovorena svaka dionica, naglasivši kako će se završetkom izgradnje tunela Prenj i ostalih manjih dionica, koje će biti izgrađene, ispoštovati zadani rokovi i 2028. imat ćemo kompletan koridor od Svilaja na sjeveru do Bijače na jugu.