Devet stvari koje rade dobri šefovi

0

Da li ste imali sreću da u svom radnom vijeku imate dobrog šefa? Koliko vam je u vašoj karijeri značilo razumijevanje, pomoć i podrška koji ste od šefa imali? Da li je lako biti dobar šef? Šta mislite šta treba raditi da bi postali i ostali dobar šef? Da vas vaši zaposleni cijene i poštuju, ali da i vama bude lakše da im budete šef. Pogledajte ovih devet preporuka koje će od vas načiniti dobrog šefa.

1. Platite ljude onoliko koliko vrijede

Nažalost zaposleni se često plaćaju toliko malo koliko je moguće platiti a da ipak rade. Mnogi zaposleni nezadovoljni su svojim primanjima i čekaju makar malo bolju priliku pa da pobjegnu. Nije rijedak slučaj da su kompanije ostale bez ključnih ljudi koji su otišli konkurenciji ili sami otvorili konkurentske firme. Ne zaboravite da nije svima lako da traže povišicu, čak i ako misle da je zaslužuju!

2. Podijelite sa zaposlenima svoja razmišljanja

Zaposleni uče od onih sa kojima mogu podijeliti svoja iskustva i razmišljanja. To je jedini i najbolji način uticanja na njih. Sve ostalo je diktatura koja proizvodi jako malo. Ako zapolsne ne uključujete u process planiranja i donošenja odluka, znatno ćete umanjiti njihovu motivaciju da predlažu nova rješenja i razmišljaju o njima. Nadalje, na ovaj ćete način umanjiti i njihov osjećaj pripadnosti kompaniji.

3. Recite pravu istinu čak i onda kada boli

Diplomatija i zaobilaženje realnosti samo vas može dovesti brže u propast. Ako želite da unaprijedite neki aspekt poslovanja, sa zaposlenicima morate biti iskreni. Ne dozvolite sebi da prešućujete svoje nezadovoljstvo ali ni da ga dijelite sa drugim uposlenicima iza leđa osobe na koju se odnosi.

4. Upravljajte efektivno

Dobri šefovi ne opterećuju zaposlene nepotrebnim stvarima. Dajte im sve ono što im je potrebno da bez problema obavljaju svoj posao. Važan je rezultat, a ne forma i lična prepucavanja.

5. Delegirajte odgovornost, ne zaduženja

Svaki šef delegira, ali dok oni loši nabacuju zaduženja koji oni sami ne vole na zaposlene, dobri šefovi delegiraju odgovornost i time ljude čine odgovornim. To pospješuje lični razvoj zaposlenih i silno unapređuje efekat poslovanja.

6. Ohrabrite zaposlene da daju više od sebe

Dobar šef uvek zadaje zaposlenima zadatke koji će za njih biti izazov. Samo uzbudljivi i napredni ciljevi motivišu zaposlene da pruže maksimalne rezultate u radu.

7. Izgradite timski duh

Dobri timovi uvek pruže bolje rezultate i od najboljih pojedinaca. Samo veliki lideri sposobni su da izgrade velike i dobre timove. Danas je to jedini način uspjeha na globalnom tržištu.

8. Tretirajte zaposlene onako kako zaslužuju

Ljudi se uvek žale na to kako ih tretiraju šefovi i zahtijevaju da ih tretirate kao jednake sebi. Možda se mnogima to neće dopasti ali a) poštovanje mora da se zasluži b) većina radnika nije jednaka svojim šefovima. Nagradite ih samo onda kada to zasluže.

9. Inspirišite svoje ljude

Većina gore pomenutih stavki motivisaće vaše zaposlene, ali jako malo šefova moći će da inspiriše svoje zaposlene. Kako? Dijeleći sa njima svoju posvećenost biznisu i unapređenju poslovanja. Inspiracija je emocija i ne možete je prenijeti na ljude ako je sami ne posjedujete.

(Izvor: Poslovna znanja)