Globalni brend brze hrane Burger King, u vlasništvu Restaurant Brands International (RBI), pokreće novu fazu ekspanzije u Kini kroz partnerstvo s kineskom investicijskom firmom CPE Capital.
Prema objavljenim podacima, CPE će uložiti 350 miliona američkih dolara u zajedničko preduzeće (“joint venture”) koje ima za cilj širenje Burger Kinga u Kini – sa trenutno oko 1.250 restorana na više od 4.000 do 2035. godine.
Razmještaj snaga i partnerski model
Prema dogovoru, CPE će imati približno 83 % udjela, dok će RBI zadržati 17 % udjela i mjesto u Upravnom odboru novog kineskog poslovanja.
Ovaj potez dolazi nakon što je RBI početkom 2025. preuzeo skoro 100 % kontrole nad Burger Kingom u Kini kupivši udjele prethodnih partnera za oko 158 miliona dolara.
Zašto upravo Kina?
Kina je jedno od najbrže rastućih tržišta za lanac brze prehrane, ali i vrlo konkurentno – Burger King je u Kini do sada zaostajao za rivalima poput KFC-a i McDonald’sa.
Partnerstvo s lokalnim igračem poput CPE-a omogućava pristup snažnoj lokalnoj ekspertizi, kapitalu i operativnoj fleksibilnosti.
Šta to znači za globalnu strategiju?
Prema riječima izvršnog direktora RBI-ja, želja je usmjeriti posao prema modelu s više franšiza i manjim vlasničkim ulaganjima (“asset-light”) – novi sporazum u Kini predstavlja veliki korak u tom smjeru.
Takođe, širenje u Kini potencijalno omogućava RBI-ju održavanje svog globalnog cilja rasta broja restorana od preko 5 % godišnje.
Ipak, rizika ne manjka: logistika i franšizni model u Kini sa sobom nose troškove, potrebno je prilagoditi meni i iskustvo lokalnim potrošačima, a i potrošnja u Kini je bila opterećena usporavanjem rasta i visokim očekivanjima.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba


