Blokada Sueckog kanala uzrokovala je velika kašnjenja u globalnim lancima snabdijevanja. Deset posto svjetske trgovine se odvija preko Sueckog kanala, tako da ova nesreća ima veliki utjecaj na pomorski transport.
Pored toga, sigurno je već sada da će doći do značajnog domino efekta.
Nakon što se “Ever given” sklonio s puta i ponovo omogućio neometan saobraćaj, možemo očekivati masovne gužve u europskim lukama. Ovakva situacija će posljedično dovesti do kašnjenja u transportu opreme nazad prema Aziji, a što će u konačnici uzrokovati smanjenu raspoloživost kontejnera.
Neki brodari su već sad počeli preusmjeravati svoje pošiljke prema Africi, što će imati za posljedicu povećanje tranzitnog vremena za oko 7-9 dana.
Iz kompanije cargo-partner navode da u cilju omogućavanja svojim kupcima da efikasnije planiraju svoje lance snabdijevanja, nude mogućnost praćenja FCL pošiljki pomoću usluge Intelligent Container Tracking.
Na taj način svi njihovi kupci mogu u realnom vremenu vidjeti gdje se tačno nalaze njihovi kontejneri i u slučaju nekih odstupanja brzo reagirati, kako bi svoje lance snabdijevanja prilagodili trenutnoj situaciji.
“Zbog očekivanih zagušenja u europskim lukama, u narednim sedmicama očekujemo povećan broj zahtjeva za zračnim i željezničkim transportom robe. Željeznički transport robe je stabilna opcija s tranzitnim vremenom koje je i do 50% kraće od pomorskog i sa približno 60% nižim troškovima u odnosu na zračni prijevoz. Za izuzetno hitne pošiljke nudimo sedmične čarter usluge iz Kine i Hong Konga do srednje Europe, kako bismo pomogli našim kupcima da ispune i najkritičnije rokove isporuke”, ističe cargo-partner.
Dodaju da pomno prate situaciju, te da su u intenzivnom kontaktu s brodarima i kupcima kako bi ih mogli promptno informirati o najnovijim zbivanjima.