Avio-kompanije moraju putnicima da plate naknadu za otkazane letove u slučaju štrajka, koji su sastavni dio poslovanja. Uprave moraju biti spremne na troškove, presudio je Sud pravde Evropske unije (ECJ).
Sud je objavio presudu u predmetu vezanom za sedmodnevni štrajk pilota Scandinavian Airlinesa (SAS) u 2019. godini, zbog kog je prevoznik bio prisiljen da otkaže brojne letove, piše portal SEEbiz.
Jedan od putnika koji je želio da putuje iz Malmea u Stokholm zatražio je naknadu za otkazani let, ali SAS je odbio da plati. Tvrdili su da štrajk predstavlja “vanrednu okolnost” na koju se prevoznici mogu pozvati kako bi zatražili izuzeće od obaveze plaćanja naknada.
ECJ je stao na stranu putnika i presudio da štrajk ne predstavlja vanrednu okolnost ako mu je cilj poboljšanje uslova rada ili osiguranje povećanja plata. Štrajkovi su sastavni dio poslovanja i poslodavci se moraju za njih pripremiti, zaključio je sud.
Štaviše, budući da evropski zakoni garantuju pravo na štrajk, svi ih poslodavci mogu i očekivati, stoji u saopštenju.