Autoput dug 22 kilometra kroz Srbiju u završnici, pogledajte rutu

0

Radovi na izgradnji nove dionice autoputa između Kuzmina i Sremske Rače u Srbiji odvijaju se punim intenzitetom. Paralelno se gradi i dio autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu, od granice do Bijeljine, a cijeli pravac – zajedno s novim mostom preko Save – trebao bi biti otvoren naredne godine.

Radovi na izgradnji dionice autoputa Kuzmin – Sremska Rača, uključujući i novi most preko rijeke Save, trenutno su u punom jeku. Riječ je o saobraćajnici dugoj 22 kilometra, projektovanoj u punom autoputnom profilu, sa dvije vozne i jednom zaustavnom trakom u svakom smjeru, te razdjelnim pojasom u sredini.

Trasa počinje od denivelisane raskrsnice Kuzmin, gdje se povezuje s postojećim autoputem Beograd – Zagreb (E-70), a već sada se radovi izvode gotovo na svakom kilometru ove dionice.

Most preko Save najzahtjevniji dio projekta

Najkompleksniji segment trase svakako je novi most preko Save, koji se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na lijevoj i desnoj obali rijeke, te čelične konstrukcije iznad korita Save. Ukupna dužina mosta iznosi oko 1.310 metara, što ga čini jednim od najznačajnijih infrastrukturnih objekata na ovom pravcu.

Dionica autoputa Bijeljina - Rača - Kuzmin

Dionica autoputa od Bijeljine, preko Rače do Kuzmina – Foto: BiznisInfo.ba

Radovi na donjim slojevima kolovozne konstrukcije završeni su još tokom ljeta, dok je prema procjenama s terena već postavljen prvi sloj asfalta. Radnici turske kompanije, kojoj je povjerena izgradnja, istovremeno rade na više lokacija, a asfaltiranje se paralelno odvija na dva dijela trase. Posebno intenzivni radovi su na petljama koje će povezivati ovu dionicu s lokalnim putevima i autoputem Beograd – Zagreb.

Većina objekata pri kraju

Veći infrastrukturni objekti na ovoj dionici u najvećoj mjeri su završeni. To uključuje:

  • osam manjih mostova,
  • 11 propusta,
  • pet nadvožnjaka,
  • te glavni most preko Save.

U toku su radovi na postavljanju bankina i zaštitnih ograda, a privode se kraju i radovi na novom graničnom prelazu, na koji će autoput biti direktno usmjeren.

Granični prelaz i geostrateški značaj

Novi granični prelaz imat će 12 traka za putnička vozila i četiri trake za teretni saobraćaj, a prostirat će se na površini od oko 50 hektara, približno 500 metara prije samog mosta. Zbog blizine međunarodnih dalekovoda, čije bi izmještanje bilo izuzetno zahtjevno, prelaz je dislociran u odnosu na osnovnu trasu autoputa, piše ekipa Dnevnika koja je ovih dana obišla radove.

Autoput Kuzmin – Sremska Rača ima izuzetan geostrateški značaj, jer direktno povezuje Srbiju i Bosnu i Hercegovinu, odnosno Beograd i Sarajevo, te omogućava vezu s ključnim panevropskim saobraćajnim koridorima.

Paralelno se gradi i dionica kroz BiH

Važno je naglasiti da se paralelno gradi i dionica autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu, od graničnog prelaza kod Sremske Rače do Bijeljine, uključujući i infrastrukturne priključke. Završetkom oba projekta, te puštanjem u funkciju novog mosta preko Save, ovaj pravac trebao bi biti potpuno operativan naredne godine, čime će biti znatno unaprijeđene saobraćajne i trgovinske veze između dvije zemlje.

Tehnički zahtjevan projekat

Na trasi su završeni i radovi na regulaciji 41 melioracionog kanala, izgrađen je zatvoreni sistem kišne kanalizacije, a u toku je izgradnja 34 separatora. Iz “Puteva Srbije” ističu da sama trasa kroz sremsku ravnicu nije posebno problematična, ali da veliki broj pratećih objekata značajno komplikuje realizaciju projekta.

Radove na ovoj dionici izvodi turska kompanija Azvirt.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba