Automobili će uskoro komunicirati sa semaforima, ali i između sebe, kako bi se smanjile gužve, emisija gasova i broj nesreća.
Proizvođači poput Volkswagena, Honde, Forda i BMW-a razvijaju tehnlogiju koja će omogućiti komunikaciju automobila i semafora, prenosi BiznisInfo. Volkswagen se udružio sa Siemensom i ovog mjeseca su počeli testirati pametni sistem semafora u njemačkom Volfsburgu.
Kompanije su uspostavile na jednoj cesti sistem od deset semafora koji šalju informacije o fazama zelenog i crvenog svjetla. Ideja je da sistem kaže vozaču, odnosno automobilu, kada da očekuje zeleni talas.
Naprimjer, sistem će slati podatke kojom brzinom automobil treba voziti kako se ne bi zaustavljao.
Volkswagen će početi opremati automobile ovom tehnologijom već naredne godine.
Ova mreža koristi WiFi tehnologiju i senzore koji pružaju podatke o položaju koji su precizniji od GPS-a.
Sistem će pomoći automobilima da izbjegnu zaustavljanje i kretanja, čime će se smanjiti emisija gasova. Automobili ispuštaju više gasova kada miruju, nego kada su u pokretu.
Tehnologija će također povećati sigurnosti jer će slati podatke o uslovima saobraćaja direktno vozaču.
Volkswagen i Siemens također koriste senzore da detektuju pješake i bicikliste na dvije raskrsnice u Volfsburgu.
Ostali proizvođači rade na razvoju slične tehnologije.
Honda je ovog mjeseca predstavila tehnologiju „pametne raskrsnice“ u Ohaju. Japanska kompanija je postavila četiri kamere u svaki ugao raskrsnice i napravila pregled od 360 stepeni sa svima koji se kreću na tom prostoru. Podaci se šalju direktno kompujterima u automobilima. U slučaju opasnosti od sudara, sistem šalje vizualno i audio upozorenje vozaču.
Ford ide dalje. Kompanija je ovog mjeseca predstavila tehnologiju koja omogućava automobilima da komuniciraju između sebe. Automobil, ako je potrebno, upozorava vozača da prilagodi brzinu kako bi izbjegao sudar.
Ova kompanija čak tvrdi da će semafori u budućnosti biti nepotrebni zbog razvoja nove tehnologije.