Američki automobilski div Ford Motor planira u Evropi ukinuti do 3.200 radnih mjesta i preseliti dio poslovanja s razvojem proizvoda u matični SAD, objavio je njemački sindikat IG Metall.
Kompanija želi otpustiti do 2.500 radnika u odjelu razvoja proizvoda i do 700 u upravi, a najviše će radnika biti otpušteno u lokacijama u Njemačkoj, saopćio je IG Metall u ponedjeljak.
Radnici u Fordovoj tvornici u Koelnu koja zapošljava oko 14.000 ljudi, uključujući i 3.800 u centru za razvoj proizvoda u Merkenichu, obaviješteni su o tim planovima na sastanku radničkog vijeća u ponedjeljak.
Fordov glasnogovornik u Njemačkoj nije želio komentirati saopćenje sindikata, pozivajući se na izjavu od petka u kojoj je rečeno da prijelaz na proizvodnju električnih vozila (EV) zahtijeva strukturne promjene.
Glasnogovornik u Fordovom sjedištu u Michiganu rekao je da se razgovori s radničkim vijećima u Njemačkoj nastavljaju i da kompanija mora biti “konkurentnija” u prijelazu na proizvodnju električnih vozila. Konkretne poslovne planove nije želio komentirati.
Ford je prošle godine najavio dvije milijarde dolara ulaganja u proširenje proizvodnje u tvornici u Koelnu koja bi trebala proizvoditi potpuno električni model za kupce slabije kupovne moći. Tvornica trenutno proizvodi Ford Fiestu, motore i mjenjače.
Američka kompanija u Evropi zapošljava oko 45.000 radnika, planira sedam novih električnih modela, pogon za sklapanje baterija u Njemačkoj i zajedničko ulaganje za proizvodnju baterijskih ćelija od nikla u Turskoj.
Ford ujedno s Volkswagenom planira u idućih šest godina proizvesti 1,2 miliona vozila na njegovoj električnoj platformi MEB.
To partnerstvo ima budućnost, istaknuli su predstavnici dvije kompanije, iako je glasnogovornik Forda za SAD dodao da još treba utvrditi ulogu Volkswagena u Fordovoj novoj generaciji električnih vozila namijenjenih evropskom tržištu.
No, prošlog jula upozorio je da bi u skorije vrijeme mogli znatno smanjiti broj radnih mjesta u Španiji i Njemačkoj, budući da proizvodnja električnih vozila iziskuje manje radnih sati.
U prvih devet mjeseci prošle godine Fordove marže dobiti prije poreza bile su u Evropi znatno niže nego u Sjevernoj Americi. U oktobru kompanija je upozorila na slabljenje ekonomskih prilika u Evropi, podsjeća Reuters.
Hina