9 dojmova koje ljudi steknu o vama u par sekundi

0

U trenucima kada se upoznaju s vama, ili čak prije toga, ljudi formiraju mišljenje o vašim brojnim osobinama – od vašeg statusa, inteligencije, savjesti do liderskih sposobnosti.

Stručnjaci kažu da su potrebne samo tri sekunde da neko utvrdi da li mu se sviđate i želi li poslovati s vama ili vam biti prijatelj. Nekad je za to dovoljan samo pogled.

Srećom, imate određenu kontrolu nad načinom na koji vas drugi vide. Na primjer, nošenje prilagođene odjeće i gledanje partnera u oči u pravilu će stvoriti pozitivniji dojam.

Možda nekad niste svjesni da već u prvim trenucima šaljete pogrešne signale. Ako je tako, vrijeme je da to ispravite kako biste bili uspješniji na poslovnom i privatnom planu.

Ove stvari o vama ljudi često odlučuju u prvim sekundama vašeg upoznavanja ili čim vas vide:

# Povjerenje

Ljudi mogu u desetini sekunde odlučiti o tome koliko vam mogu vjerovati.

Istraživači sa Princetona su to ustanovili kada su proveli istraživanje koje je obuhvatilo više stotina studenata. Jedini su imali samo djelić sekunde da procjene nekoga a drugi su imali vremena koliko god žele. Rezultati obje grupe su bili skoro identični, što znači da stav koji se formira u tako kratkom vremenu ostaje trajno.

# Socio-ekonomski status

Ljudi formiraju stav o vašem socio-ekonomskom statusu već na prvi pogled.

Jedna holandska studija je pokazala da ljudi koji nose brendiranu odjeću bivaju percipirani tako da spadaju u višu klasu i da imaju više novca.

# Koliko ste pametni

Već u prvim trenucima ljudi formiraju stav o tome koliko ste pametni.

Ukoliko sagovornika gledate u oči dok govorite djelovat ćete inteligentnije, pokazala je studija koju je provela Nora A. Murphy, profesorica na Loyola Marymount univerzitetu. Nošenje naočala i izražajno, jasno govorenje također bi moglo pomoći.

# Koliko ste dominantni

Ovo je također jedna od važnih crta koju ljudi automatski procjenjuju. Jedna studija Univerziteta Pennsylvania pokazala je da ćelavi muškarci ostavljaju utisak da su dominantniji.

Ovo je pokazao eksperiment kada su studentima pokazivali fotografije više stotina ljudi a oni su ih rangirali po ovoj crti. Studenti su ćelave muškarce rangirali kao najdominantnije.

# Koliko ste uspješni

Ako želite da ostavite utisak uspješnosti, iskoristite prve momente kada se upoznajete s nekim, jer baš tada se formira mišljenje o vama po toj osobini.

Studije su pokazale da su ljudi koji nose dobro skrojena odjela rangirani kao uspješniji. Osim što ćete bolje izgledati, to će vam dati više samopouzdanja pa ćete samim tim biti slobodniji u komunikaciji, što će dodatno poboljšati utisak uspješnosti.

# Imate li liderske sposobnosti

Ovo mišljenje o vama formira se već na prvi pogled. Studentima jednog univerziteta pokazali su fotografije menadžera velikih kompanija i zamolili da ih ocijene. Najveće ocjene su dobili oni koji zaista i rade za najveće kompanije, iako studenti nisu znali ko su ljudi na fotografijama.

Što je još čudnije, isti rezultat je bio i kada su studentima pokazali fotografije menadžera dok su još bili u mladim danima, od kojih su neke bile stare i po 50 godina.

# Koliko ste agresivni

Mala kanadska studija pokazala je da je dovoljno 39 milisekundi da se procjeni da li je nego agresivan ili ne, samo gledajući nekoga u lice.

To je pokazala studija provedena sa ženama koje su ocjenjivale agresivnost muškaraca gledajući njihove fotografije. Muškarci koji imaju šire lice u odnosu na visinu rangirani su kao agresivniji. Spuštanje obrva i podizanje gornje usne također doprinosi ovom utisku.

# Jeste li ekstrovert ili introvert

Ljudi na osnovu vašeg lica prepoznaju da li ste ekstrovert ili introvert. Ovo je veoma važna crta, i bilo kojoj grupi da pripadate, nastojte da budete otvoreniji, opušteniji i da se osmjehujete. Ako ste introvert to vam neće biti baš lako, ali će ostaviti bolji utisak. Vježbajte kod kuće da ne bi djelovalo izvještačeno.

# Koliko ste religiozni

Jedna studija Univerziteta u Kalifornija pokazala je da ljudi mogu formirati stav o nečijoj religioznosti gledajući samo fotografije te osobe, odnosno cijele njene figure.

Oni koji su izgledali nasmijani, opušteni i uredni, ocijenjeni su kao religiozniji.